Murat HASGÜN

Murat HASGÜN konusunda en iyi eğitimleri sağlıyoruz. Murat HASGÜN konusunda arayış içindeyseniz Özel Nar Sanat Eğitim Kursu en iyi eğitimi size sunacaktır. Eğitimlerimizin tamamı M.E.B. onaylı uzman eğitmen kadrosu ile yapılmaktadır. Murat HASGÜN konusunda aşağıdaki bağlantıları inceleyebilirsiniz. Bu bağlantılardan herhangi biri Murat HASGÜN konusuna uymuyorsa lütfen bize ulaşın.

Müzikle ilgili yapılan bir çok araştırma, müziğin çocukların çoklu zeka alanlarına etkisi ve zihin gelişiminde büyük rol oynadığını vurgulamıştır. Müzik aleti çalmanın ise beyin gelişimine ve sinir sistemine faydası yine yapılan araştırmalar sonucu ortaya konmuştur.

North Carlolina Müzik Araştırma Bölümü müzik eğitimi verdiği kişilerle müzik eğitimi almamış olan kişileri karşılaştırmış ve araştırmanın sonucunda müzik yapanların beyinlerinin işitsel ve görsel kısımlarının aktivitesinde artış olduğunu kaydetmiştir. Müzik yapmayan kişilerin beyninde ise sadece işitsel veya sadece görsel kısımda aktivasyon olduğunu belirlemiştir. Araştırma, müzik eğitimi alan veya müzik yapan kişilerin beyinlerinin iki alanında da aktivite olduğunu ortaya koymuştur.

Özellikle küçük yaş gruplarının müzikle ilgilenmelerinin veya herhangi bir enstrüman çalmalarının akademik başarılarını da olumlu yönde etkilediği, bir çok kez yapılan araştırmalar neticesinde kanıtlanmıştır.

Müziğin çocuklar üzerindeki faydalarını şu şekilde sıralamak mümkün;

  • Okuma yeteneğini arttırır.
  • Motor beceriyi geliştirir.
  • Derslerinde daha iyi performans göstermesini sağlar.
  • Dinleme alışkanlığı kazandırır.
  • Sosyalleştirir.
  • Özgüveni ve konsantrasyon becerisini geliştirir.

Bu faydaları çoğatmak mümkün. Çocuklar müziği duyduklarında işitme, dokunma, ritim tutma ve ses takliti gibi birden fazla fonksiyonu aynı anda geliştirir. Dolayısıyla müziğe, bilişsel yetenekleri geliştiren bir faktör olarak bakmak doğru olacaktır. Ayrıca hayatında müzik ve enstrüman olan çocuğun matematik ve dil alanında daha başarılı olduğu da gözlemlenmiştir. Müzik aynı zamanda çocuğun disiplin, adaptasyon, rahatlama, özgüven, sorumluluk duygusu gibi kişisel özelliklerini de geliştirecektir.

Okul öncesi eğitimin oldukça arttığı günümüzde, özellikle bu dönemde verilen müzik eğitiminin çocuğa ruhsal, kültürel, sosyal, zeka gelişimi ve anlayış alanlarında pozitif etkisi olduğu gerçeği de unutulmamalı.

Okul öncesi dönemde olduğu gibi ilköğretim döneminde de müzik eğitimi, belirlenen temel ilkeler doğrultusunda bir arada işlenmesi gereken konulardan oluşmaktadır. Bu konular birbiriyle bağlantılı, birbirini destekleyici ve her biri kendi içinde çocuğun yukarıda da bahsettiğim gibi özellikle matematik ve dil gelişimini etkileyen bir süreci kapsamaktadır. Ses eğitimi, kulak eğitimi, çalgı eğitimi, müziksel beğeni eğitimi, ilköğretim sürecinin iç dinamikleri olan müzik eğitiminin boyutları olarak sıralanabilir.

Müzik eğitimi, çocuğa ses eğitimi, kulak eğitimi, müziksel beğeni eğitimi vermekle birlikte, onu bir müzik aletine yönlendirecek bir eğitim sürecinide kapsamaktadır, kapsamalıdır.

Müzik eğitiminde temel bir başka unsur kültürel farkındalık olmalıdır. “Toprağı bilmeyen betonda yürüyemez” sözü, sanırım bu durumu açıklaması bakımından yeterli olacaktır. Çocuk, hangi enstrümanın eğitimini alırsa alsın veya hangi enstrümana yönelirse yönelsin, öncelikle kendi kültürünü, kendi müzik ve enstrümanlarını tanımalı. Tanımalı ve kendi müzikal kültürünü diğer enstrümanlara bakan bir pencere olarak kullanmalı.

Kültürel farkındalık anlamında geçtiğimiz günlerde Nar Sanat Eğitim Kursu bünyesinde bulunan Nar Sanat Anaokulu’nda güzel bir etkinlik gerçekleştirdik.

Etkinlikte 3-6 yaş grubu çocuklarımızla bağlamamızı tanıdık ve türkülerimizi öğrendik. Hangi yaş grubu olursa olsun çocukların kültürel zenginliğimizin farkında olmalarını, kendi enstrümanlarını bilmelerini, onlara dokunmalarını önemsiyorum. Çünkü çocuğun sanatsal ve kültürel anlamda kendisine ait olanı tanıması, yaşadığı coğrafyaya ait olan müziğin ve bu müziğin icra edildiği enstrümanların farkında olması gerektiğini düşünüyorum. Yaşadığımız coğrafyanın belirleyici ve birleştirici ezgileri, halkın ortak değerlerle var ettiği Türk halk müziğidir. Bu müziğin temel enstrümanı da şüphesiz bağlamadır. Dolayısıyla çocuğun, enstrüman olarak bağlamayı seçmesi işte tam da bahsettiğim kültürel farkındalık alanına hizmet edecek ve diğer bir çok sanat dalına da bakışını şekillendirecektir.

Filozof Konfüçyüs; “Bir ülkenin doğru yönetilip yönetilmediğini, ahlak açısından yücelip yücelmediğini anlamak için o ülkenin müziğine bakınız” diyerek bir ülkenin kendi müziğinin ne kadar belirleyici olduğunu vurgulamıştır.

Enstrüman tercihi önemli bir süreçtir. Enstrüman seçiminde doğru kararlar verilmeli, doğru yönlendirmeler yapılmalı ve tercihler bilinçli şekilde gerçekleşmeli.

Çocuğun ilgisi, aile, öğretmen ve okul/kurs dörtlüsünde ilerleyip şekillenmesi gereken bu süreç, iş birliği içerisinde ve çocuğun algısı, yönelimi doğru okunup tespit edilerek gelişmeli.

Müzik eğitiminin bir ayna, doğru enstrüman seçiminin ise onun en güzel yansıması olduğu unutulmamalı.

 

Nar Sanat Bağlama Eğitmeni 

 Murat HASGÜN

Bağlama Eğitmenimiz Murat Hasgün, “Bağlamanın Gelişimi ve Müzik Eğitiminin Zeka Alanlarına Etkisi” konulu bir yazı kaleme aldı.

Türk Halk Müziği, Yurttan Sesler Korosu,  kültürel farkındalık, sanat ve müzik eğitimi ile bu eğitimlerin zeka alanlarına etkisi konularına değindiği yazıyı sizlerle paylaşıyoruz;

*****

Bağlama enstrümanını incelemek için öncelikle Türk Halk Müziğinin tanımını bilmekte fayda var. Türk Halk Müziği, halk kültürü içinde gelişmiş, zaman içinde derin, mekân içinde yaygın, babadan oğula, ustadan çırağa, kulaktan kulağa intikal ederek günümüze kadar gelmiş halk ezgilerinden oluşmaktadır.

Geleneksel Türk Halk Müziği özellikle Cumhuriyet dönemine kadar, oluşum aşamasındaki gibi yine herhangi bir sanat kaygısı gözetilmeden usta-çırak ilişkisi ile aktarılmış ve öğretiminde yazılı vesikalar yerine ustadan çırağa, kulaktan kulağa/kuşağa anlayışı benimsenmiştir. Geleneksel Türk Halk Müziğinin en önemli enstrümanlarından biri olan bağlama da Geleneksel Türk Halk Müziği ile aynı paralelde usta-çırak ilişkisi ile aktarılmış, icrası ve öğretiminde herhangi bir sanat kaygısı gözetilmemiştir. “…Usta-çırak ilişkisiyle günümüze kadar gelen bu kültürün önemli sazı olan bağlamanın, Cumhuriyet dönemine kadar geleneksel öğrenim yönteminin dışında bilimsel ve metodik çalışmaları yapılmamıştır.” (Akçalı, 2012:19,21). Fakat Cumhuriyet dönemiyle birlikte ülkemizde her alanda başlatılan gelişme hareketleri Geleneksel Türk Halk Müziğinde de kendini göstermiş, Geleneksel Türk Halk Müziği eserleri derlenmeye ve kayıt altına alınmaya başlanmıştır. Kayıt altına alınan Geleneksel Türk Halk Müziği eserleri, kitle iletişim araçlarının da yaygınlaşmasıyla birlikte daha geniş kitlelere ulaşmaya başlamıştır. “Bu yapılanmanın paralelinde, 1940’lı yıllarda Muzaffer Sarısözen’in ‘Yurttan Sesler Topluluğu’ nu kurması, tek kişilik çalış ve söyleyiş yerine toplulukların ve kurumsallığın benimsenmesine ilişkin bir gelişmedir.” (Pelikoğlu, 2012:18). “Yurttan Sesler Topluluğu’nun kurulmasıyla birlikte, Türküler ve paralelinde bağlama enstrümanının icrasında, tek kişilik çalıp söyleme geleneğinin yanı sıra, toplu icradan da söz edilir olmuştur.

Her enstrümanda olduğu gibi, bağlama enstrümanının toplu icrasında da belirli teknik kurallar (mızrap birlikteliği, ezgi uyumu vb.) olmasının gerekliliği düşünüldüğünde, bu oluşumun bağlama enstrümanına teknik icra yolunu açan ilk ve en önemli adımlardan biri olduğu sonucuna ulaşılabilir. (Haşhaş, 2013:2).

İnsan yaşamındaki teknolojik gelişmelerin, eğitim ve öğretime yansımasıyla birlikte her alanda yeni yöntem ve yeni tekniklerin ortaya çıktığı gözlenmektedir. Bu durumun kültürel değerleri de her açıdan etkilediği bilinen bir gerçektir. Özellikle bu değerlerin bir kısmı yok olurken bir kısmı ise alanında uzman kişilerin çabalarıyla desteklenerek geliştirilmeye çalışılmıştır. Türk Halk Müziği de bu değerlerin içinde önemli bir yer teşkil etmektedir. Özellikle toplum tarafından kabul görmüş ve yerel unsurları içinde barındıran geleneksel çalgılarla ilgili olarak, usta çırak eğitimi şeklinde bilinen eğitimden akademik eğitime geçilmesiyle birlikte, bu çalgıların öğretimine yönelik çalışmalar da kendini göstermeye başlamıştır. Akademik kurumların içinde çalgı eğitiminin de yer almasıyla birlikte, öğretici ve öğrenci arasında en uygun öğretim yöntemlerinin kullanılmasıyla ilgili arayışlara geçilmesi kaçınılmaz olmuştur.

Cumhuriyet dönemiyle başlatılan ve günümüze kadar süregelen çalışmalar, bağlama enstrümanının özellikle mesleki müzik eğitimi veren kuruluşlarda (konservatuvarlar, müzik bölümleri, özel kurslar vb.) eğitim-öğretimini ve yapımının bilimsel temeller üzerine oturtulmasını ulusal ölçekte mümkün kılmıştır.

Halkın ortak değerlerle var ettiği ve tüm duygularını yalın haliyle içerisinde barındıran ve sunan Türk Halk Müziği ve bu müziğin temel enstrümanı olan bağlama, özellikle çocuk ve gençlerimiz tarafından doğru anlaşılıp aktarılırsa hem ülkemiz müziği korunup yaşatılmış olur, hem de kültürel farkındalık artmış olur.

 

SANATLA UĞRAŞAN ÇOCUKLAR TARİHSEL EMPATİ KURABİLİYOR

Yaratıcı işlerle uğraşanlar muhtemelen sanatın özellikle ilkokul eğitiminde önemli olduğuna katılacaklardır. Education Next ve Educational Researcher’da yayınlanan araştırma sonuçlarına göre, sanatla ilgilenen öğrenciler sadece sanatla ilişkili derslerde daha yüksek notlar almakla kalmıyor aynı zamanda daha anlayışlı oluyor, tarihsel empati kurabiliyor, eğitsel bellekleri ve eleştirel düşünme becerileri gelişiyor.

Yine 1978′ de Mc Carty, Mc Elfresh, Risce ve Wilson tarafından yapılan bir araştırmaya göre müzikle ilgilenmeye başlayan öğrencilerin okul otobüsündeki davranışlarında olumlu değişmeler gözlenmiştir. Colwell ve Davidson tarafından yapılan bir araştırmada ise sanatsal aktivitelerin olduğu Cuma ve Pazartesi günlerinde okula devamsızlık oranında düşüş vardır.

Dolayısıyla Müzik;

  • Okul ve toplum çevresine nitelikli yaşam için katkıda bulunur.
  • Öğrencilerin kariyer için hazırlanmalarında yardımcı olur ve hobidir.
  • Daha çok çalışmaya yönelterek günü yaşanabilir ve ilginç yapar.
  • Yaşamı zenginleştirir, diğer geçmiş ve şimdiki kültürler gibi kendi kültürel mirasımızı anlamamızı sağlar.
  • Takım çalışmasına teşvik eder.
  • Yaşam başarısının habercisidir.

Sanatın her dalı bireyi bir adım ileri taşır. Bireyin sanatsal ve kültürel anlamda kendisini tanıması, yaşadığı coğrafyaya ait olan müziğin ve bu müziğin icra edildiği enstrümanın farkında olmasıyla mümkündür. Bu bağlamda doğru ve farkındalığı arttıracak eğitim önemlidir.

Tüm bunlardan hareketle çocuk, ailenin ve bilinçli bir eğitim rehberinin önderliğinde sanata yönlenmeli, ilgi ve yeteceği doğrultusunda sanatın birleştirici yönüyle tanıştırılmalıdır.

Özellikle ilköğretim birinci kademedeki çocukların içinde bulunduğu yaş dilimi müzik yeteneğinin geliştirilmesi açısından çok önemlidir.

Unutulmamalı ki müziğin çoklu zekaya, sözel-dil zeka alanına, mantıksal-matematiksel zeka alanına, görsel-uzaysal zeka alanına, bedensel-kinestetik zeka alanına, sosyal zeka alanına ve içsel zeka alanına olumlu etkileri vardır ve Müzik, Tanrının kalabalıkta çaresizce dolaşanlara verdiği en güzel hediyedir.

Nar Sanat Eğitim Kursu olarak 2016-2017 eğitim dönemi sonunda 16 Haziran 2017 , 20 Haziran 2017 ve 22 Haziran 2017 tarihlerinde yıl sonu gösterimiz yapılacaktır. 17:00 ‘da başlayacak olan 20 Haziran 2017 gösteri programımız şu şekildedir;

 

Mavi Rüzgar Önder 20.06.2017 ONUR GÜNER
Demir Mirza 20.06.2017 CANER TOKYAY
Can Kerem Ak 20.06.2017 HÜSEYİN MAN
EYLÜL SANCAKLI 20.06.2017 ONUR GÜNER
Ahmet Yiğit Batur 20.06.2017 ONUR GÜNER
Aybike Sümer 20.06.2017 CANER TOKYAY
Can Kökdere 20.06.2017 CANER TOKYAY
Demir Menemencioğlu 20.06.2017 CANER TOKYAY
Elvin Su Tatlı 20.06.2017 BENGİSU ÖZCAN
Bilge Erdoğdu 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Mert Güneş 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Mina Ertürk 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Zeynep Ceylin Günenç 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Buse Nur 20.06.2017 ONUR GÜNER
Ömer Eren şahin 20.06.2017 HÜSEYİN MAN
Zeynep Şeyhoğlu 20.06.2017 HÜSEYİN MAN
Büşra Hikmet Utku 20.06.2017 ERKAN BAŞA
Dilara Uzuner 20.06.2017 ZUHAL SEVİM
Elif Saygılı 20.06.2017 HÜSEYİN MAN
İrem Tekkeli 20.06.2017 COŞKUN NEHİR
Aysara Özenç 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Doruk Oktay 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU
Umut Oktay 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU
Rümeysa Demirhan 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU
Simge Karagözoğlu 20.06.2017 COŞKUN NEHİR
İdil Deniz Bakır 20.06.2017 ERKAN BAŞA
Emre Anapalı 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU
Akın Kaytan 20.06.2017 COŞKUN NEHİR
Buğra Ergin 20.06.2017 ONUR GÜNER
Ebru Aysoysal 20.06.2017 ZUHAL SEVİM
Ayşe Dinçer 20.06.2017 BENGİSU ÖZCAN
Sümeyra Arslan Çıkı 20.06.2017 MURAT HASGÜN
Aynur Baydilli 20.06.2017 COŞKUN NEHİR

Nar Sanat Eğitim Kursu olarak 2016-2017 eğitim dönemi sonunda 16 Haziran 2017 , 20 Haziran 2017 ve 22 Haziran 2017 tarihlerinde yıl sonu gösterimiz yapılacaktır. 17:00 ‘da başlayacak olan 22 Haziran 2017 gösteri programımız şu şekildedir;

 

Bade Su Geçer 22.06.2017 ONUR GÜNER
Ege Eren Şen 22.06.2017 TARIK KARAKOÇ
Elvin Su Tatlı 22.06.2017 BENGİSU ÖZCAN
İklim Keleş 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Nezihe Nilden Tuna 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Ege Yılmaz 22.06.2017 NECATİ PALA
Elif Çetinkaya 22.06.2017 NECATİ PALA
Sinan Ülken 22.06.2017 HÜSEYİN MAN
Berfin Dündar 22.06.2017 ERKAN BAŞA
Elif Budak 22.06.2017 ONUR GÜNER
Su Azra Dayıoğlu 22.06.2017 ERKAN BAŞA
Tuna Anıl 22.06.2017 MURAT HASGÜN
Tolga Evcimen 22.06.2017 CANER TOKYAY
Umut Barış Ablak 22.06.2017 HÜSEYİN MAN
Burçak Seven 22.06.2017 NECATİ PALA
Buse Karagöz 22.06.2017 ZUHAL SEVİM
Mirhan Yağız Gürbüz 22.06.2017 CANER TOKYAY
Tuğba Seher Karanfil 22.06.2017 ZUHAL SEVİM
Tuğba Seher Karanfil 22.06.2017 CANER TOKYAY
Tuğçe Yüksel 22.06.2017 ONUR GÜNER
Burçak Seven 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Görkem Kaleli 22.06.2017 HÜSEYİN MAN
Mina Bayhoca 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Onat Gürcanok 22.06.2017 HÜSEYİN MAN
Şimal Nwokoro 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ
Doğukan Duygulu 22.06.2017 HÜSEYİN MAN
Emine Sarıtaş 22.06.2017 ERKAN BAŞA
Yankı Şeker 22.06.2017 TARIK KARAKOÇ
Serra Birol 22.06.2017 CANER TOKYAY
Nazlı Bayraktar 22.06.2017 ERKAN BAŞA
Onur Sarban 22.06.2017 TARIK KARAKOÇ
Gizem Kivli 22.06.2017 HÜSEYİN MAN
Sezen Gürcanok 22.06.2017 CANER TOKYAY
Seray Ağar Gülbudak 22.06.2017 ONUR GÜNER
Özgü Abacı 22.06.2017 CANER TOKYAY
narsanat-2017-yılsonu

Özel Nar Sanat Eğitim Kursu olarak 2016-2017 eğitim dönemimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. 16 Haziran, 20 Haziran ve 22 Haziran 2017 tarihlerinde yapılacak olan gösterilerimizde sahne alıp performanslarını sergileyecek öğrencilerimizin gösteri tarihleri aşağıdaki tabloda belirtilmiştir. 2 farklı gün çıkacak olan öğrencilerimiz bulunmaktadır. Lütfen Ctrl+F tuşlarına basıp tabloda isminizi aratarak doğru bir şekilde kontrol ediniz. 2 farklı gün gösteriye çıkan öğrencilerimiz 1 gösteri için bilet alacak ve diğer çıkacakları günün gösterisi için bilet ücreti alınmayacaktır.

NOT:   Tüm Tiyatro ve Bale öğrencileri 16 Haziran 2017 tarihinde gösteriye çıkacaktır. Gösteri biletlerini kurumumuzdan temin etmeniz gerekmektedir.

NOT2: Gösteriye çıkmayan, çıkmak istemeyen veya çıkamayacak olan öğrencilerin 0212-570-8068 numarasından bize ulaşmaları gerekmektedir.

Buse Karagöz 20.06.2017 ZUHAL SEVİM YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Tuğba Seher Karanfil 22.06.2017 ZUHAL SEVİM YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Ebru Aysoysal 20.06.2017 ZUHAL SEVİM YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Tülin Şahin 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Eren Özden 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Fatma Dora Altaş 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Selin Sadıç 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Deniz Cem Sönmez 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ece Funda şahin 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Dilara Uzuner 20.06.2017 ZUHAL SEVİM YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Sena Ertop 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ayşe Gözel 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Damla Küçük 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Sena Polat 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Azra Sarıgül 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Ece Banzaroğlu 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Rabia ileri 16.06.2017 ZUHAL SEVİM CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ömer Eren şahin 20.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Efe Gönenç 16.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Emre Taş 22.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Yusuf Köse 20.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Can Kerem Ak 20.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Yiğit Kıyı 22.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Saygılı 20.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Şeyhoğlu 20.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Görkem Kaleli 22.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Gizem Kivli 22.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Doğukan Duygulu 22.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Onat Gürcanok 22.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Umut Barış Ablak 22.06.2017 HÜSEYİN MAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Sinan Ülken 22.06.2017 HÜSEYİN MAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Kuzey Güngör 16.06.2017 HÜSEYİN MAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Egemen Filiz 16.06.2017 HÜSEYİN MAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Aybike Sümer 20.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Ayşe Ela Şenkaya 16.06.2017 CANER TOKYAY CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ayza Cansın Deniz 16.06.2017 CANER TOKYAY CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Can Kökdere 20.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Demir Menemencioğlu 20.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Demir Mirza 20.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Doruk Demir 16.06.2017 CANER TOKYAY CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Erdem Kivli 20.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
İbrahim Yiğit 20.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
İrem Zorlu 16.06.2017 CANER TOKYAY CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Mirhan Yağız Gürbüz 22.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Özgü Abacı 16.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Serra Birol 22.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Sezen Gürcanok 22.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Tolga Evcimen 22.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Tuğba Seher Karanfil 22.06.2017 CANER TOKYAY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Asya Arslan 16.06.2017 ONUR GÜNER CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Özge Gültekin 16.06.2017 ONUR GÜNER CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ekin Göker 16.06.2017 ONUR GÜNER CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Nima Abdullahi 16.06.2017 ONUR GÜNER CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Buğra Ergin 20.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Buse Nur 20.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
MAVİ RÜZGAR ÖNDER 20.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
EYLÜL SANCAKLI 20.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Ahmet Yiğit Batur 20.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Bade Su Geçer 22.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Budak 22.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Seray Ağar Gülbudak 22.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Tuğçe Yüksel 22.06.2017 ONUR GÜNER YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Duru Taş 16.06.2017 ERKAN BAŞA CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
İdil Deniz Bakır 20.06.2017 ERKAN BAŞA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Büşra Hikmet Utku 20.06.2017 ERKAN BAŞA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Simay Çoban 20.06.2017 ERKAN BAŞA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Su Azra Dayıoğlu 22.06.2017 ERKAN BAŞA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Berfin Dündar 22.06.2017 ERKAN BAŞA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Emine Sarıtaş 22.06.2017 ERKAN BAŞA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Nazlı Bayraktar 22.06.2017 ERKAN BAŞA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Berat Şerif Demir 16.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Beren İncekalan 16.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Derin Alkaya 16.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Nil Sahra Aksal 16.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Aysara Özenç 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Bilge Erdoğdu 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
İrem Kılınç 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Mert Güneş 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Mina Ertürk 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Ceylin Günenç 20.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Burçak Seven 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
İklim Keleş 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Mina Bayhoca 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Nezihe Nilden Tuna 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Şimal Nwokoro 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Ece Özbal 22.06.2017 BURCU IŞIL OĞUZ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Sümeyra Arslan Çıkı 20.06.2017 MURAT HASGÜN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Tuna Anıl 22.06.2017 MURAT HASGÜN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Alp Lokmacılar 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Maşlak 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Olcay Zeydanlı 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Burak Akalan 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Yunus Yiğit 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Zehra Çelik 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Irmak Urulu 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Yağmur Urulu 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Huriye Niran Kaya 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ece Eylül Kayacı 16.06.2017 BENGİSU ÖZCAN CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elvin Su Tatlı 20.06.2017 BENGİSU ÖZCAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Ayşe Dinçer 20.06.2017 BENGİSU ÖZCAN YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Burçak Seven 22.06.2017 NECATİ PALA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Ege Yılmaz 22.06.2017 NECATİ PALA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Çetinkaya 22.06.2017 NECATİ PALA YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Hazal Talay 16.06.2017 NECATİ PALA CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ege Eren Şen 16.06.2017 TARIK KARAKOÇ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Ergün 16.06.2017 TARIK KARAKOÇ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Yankı Şeker 22.06.2017 TARIK KARAKOÇ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Onur Sarban 22.06.2017 TARIK KARAKOÇ YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Akın Kaytan 20.06.2017 COŞKUN NEHİR YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Aynur Baydilli 20.06.2017 COŞKUN NEHİR YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
İrem Tekkeli 20.06.2017 COŞKUN NEHİR YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Simay Çoban 20.06.2017 COŞKUN NEHİR YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Simge Karagözoğlu 20.06.2017 COŞKUN NEHİR YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Şevval Alara Lamuş 16.06.2017 ELİF UNCU CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ege Eruçar 16.06.2017 ELİF UNCU CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Arya Masal Yılmaz 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ecrin Minel Ace 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elina Bulut 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Eylül Sarpel 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Iraz Koban 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Irmak Dündar 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ada Önce 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Aslı Maşlak 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Öykü Işıl 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Duru Çağlar 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Tülin Şahin 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Melis Kutunsel 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Nehir Kocagil 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Nilce Gözükara 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Asya Dolu 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Derin Tanem Gök 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Banu Özbay 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Deniz Gülseren 16.06.2017 DENİZ BAYDAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Umut Oktay 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Doruk Oktay 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Emre Anapalı 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Rümeysa Demirhan 20.06.2017 ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
Aselnaz Elidoğru 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Duru Korkutlar 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Duru Uysal 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
İnci Temur 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Naz Kavuk 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Kurt 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Şitilci 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Naz Yıldızlar 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Feride Nazlı Yıldız 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Doğa İrem Tekin 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Selin Sadıç 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Gözde Dönmez 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Cemre Dağ 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Tuğba Geçer 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Nehir Karasu 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ada Gençkurt 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ela Anık 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Buğlem Ada Öztürk 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Seray Naz Çelik 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Tuana Havin Aydoğdu 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Yazıcı 16.06.2017 NAZ KURTULUŞ CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
İrem Cansu Bozkurt 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Nisa Barman 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Ece Evler 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Meltem Turgut 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Elif Ersintepe 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Batu Sefer 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Şefik Tuğra Telci 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
İpek Öner 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Kutay Karabela 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Nur Hilal Karaca 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
İrem Çelik 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Başak Çakırlar 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Emircan Selahattin Daşdemir 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Kaan İlkin 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Rıdvan Ege Çiftçi 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Zeynep Ulcay 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Dilara Turhan 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Dorukhan Turhan 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
Arda Kaan Kayserilioğlu 16.06.2017 PELİN ACAR CEM KARACA KÜLTÜR MERKEZİ
çocuklar cimnastik

Nar Sanat Eğitim Kursu olarak 7. Nar Çiçekleri Festivali kapsamında 29-30 Haziran tarihlerinde her iki gün içinde saat 17:00 ‘da başlayacak etkinliklerimizde yıl boyuncu kursumuza katılan öğrencilerimiz kendi branşlarında gösterilerini sergileyeceklerdir.

Gösterimiz  Yunus Emre Kültür Merkezinde olacaktır. Gösteri tarihlerinin olacağı günler kurumumuz kapalı olacaktır. Gösteri günlerinde kurumumuza mobil hattımız üstünden ulaşabilirsiniz.  Gösterinin akışı şu şekilde olacaktır;

1

1

2

2

3

gosteri-3

4

4

5

5

6

6

 

 

Gösteri için biletleri Nar Sanat Eğitim Kursu ‘ndan ya da gösteri günlerinde kapıdan satın alabilirsiniz.

Nar Sanat Eğitim Kursu olarak 19 Mayıs Atatürk ‘ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı dolayısıyla 21 Mayıs 2016 Cumartesi günü saat 19:00 ‘da öğrenci dinletisi etkinliğimiz bulunmaktadır. Etkinliğimize herkes davetlidir. Etkinlikte yer alıcak öğrencilerimiz;

MURAT HASGÜN

Sümeyra Arslan Çıkı  – İşte Gidiyorum Çeşm-i Siyahım , Güneş Topla Benim İçin

ERKAN BAŞA

Ezgi Fırat – Aynalara (Şan) – Eşlik Reşat,

Gabriella Özcan – Sevdim Bir Genç Kadını (Şan),

İdil Deniz Bakır (Piyano)

ZUHAL SEVİM

Bethany Turley – Saraydan kız kaçırma operası

Ebru Aysoysal – Kalbin Sesi

Gülcan Atalay – Fikrimin İnce Gülü

REŞAT TOKATLI

Berdan Yıldız – Menuet

Berkin Ay – Vals

SENA SEVİM

Busenur Ulak – Chorale (flüt)

Selinsu Ökdemir – Ah bir ataş ver (piyano)

Elif Ergün (flüt) & Selinsu ökdemir (piyano) – Lal (Sertab Erener)

BURCU IŞIL OĞUZ

Merve Ayanoğlu – Nasıl Geçti Habersiz (zeki müren) – Samanyolu (müjde ar)

Aslıhan Şen – Greensleeves (mozart) – Fırtına (cornelius gurlitt)

Aysara Özenç – Eski Fransız Şarkısı (Chaykovski) – Theme From Symphony No 40 (Mozart)

ÖZGÜR YAHYA ORUÇOĞLU

Rümeysa Demirhan – Milongo Del Ayer

Tuğba Seher Karanfil – Clodoaldo Bornero

UMUT OKTAY DORUK OKTAY – Aeo (Sarp Maden) – Maracatu (Egberto Gismonti)

COŞKUN NEHİR

Egemen NAKİPLER

Etkinlik programımız ise şu şekilde;

19 mayis etkinlik

program-kapak

Yer bilgisi için buraya tıklayınız.

 

Oda Müziği -Murat Hasgün

Oda Müziği -Murat HasgünMüzik eğitiminin amaçlarından biri de, kendi müzik kültürümüzün yanında evrensel müzik kültürlerinin tanıtılması ve öğretilmesidir. Evrensel müzik kültürünün bir boyutu olan çok seslilik ise, geleneksel Türk müziğinin yapı ve ifade özelliklerine aykırı düşmemek koşuluyla önem arz etmektedir. Öyle ki Türk müziğinin çok seslendirilmesi ilgili yapılan bazı çalışmalar, müziğin geleneksel üslubunu yok etmiş ve bu durum, “Türk Müziğinde çok sesli çalışmalar yapılmalı mı, yapılmamalı mı” tartışmasını beraberinde getirmiştir. Bu tartışmalar çok yaygın olmamakla birlikte hala süredursun, ben, ana hatlarına zarar vermemek şartıyla Türk Müziğinin çok seslendirilmesi konusunda herhangi bir sakınca görmüyorum. Hatta düşüncem o ki; aşırı koruyucu disiplinler, zaman zaman bu koruyuculuğu abartıp, Türk Müziği üzerinde baskıcı bir anlayış oluşturmuşlar ve bu durum, müziğimizin kendi kimliğini ‘paylaşmasına’, dolayısıyla gelişmesine engel olmuştur. Türk müziği icra eden oda müziği topluluklarının sayı bakımından az olması, sanırım çok sesliliğe duyulan ön yargının yansıması.

Bu noktada, Çok Seslilik ve Oda Müziği konularını, tanımlardan yola çıkarak açıklamak yerinde olur.

Çok seslilik

Çok seslilik ile ilgili birden fazla tanım yapmak mümkün. Bir tanıma göre; “Aynı anda tınlayan seslerin, belli bir amaca yönelik olarak ve zamanla değişen görüşlere göre bir düzen içinde kaynaşmasıdır.”(Cangal, 1988:147). Başka ve daha geniş bir tanıma göre ise; “Birden fazla ses partisinin yer aldığı müzik. Gelişim süreci, Avrupa’da orta çağdan günümüze uzanır. 11.yüzyıldan başlayarak gelişen çok seslilik, yöntem bakımından iki genel yönelim izlemiştir: Birincisi Polyphoni (polifoni) olarak nitelenen kontrpuan tekniğine dayalı yatay çokseslilik; ikincisi, Homophonie (homofoni) denen armoni bilimi ve sanatına dayalı dikey çokseslilik. Çağdaş müzikte ilke olarak bu iki çok seslilik yöntemine bağlı kalınmamış yeni çok seslilik stil ve teknikleri geliştirilmiştir” (Say, 2002:135).

Çok seslendirme yönteminin ilk örnekleri barok çağın başlangıcı sayılan 1600 yıllarına rastlamaktadır. Rönesans (1450-1600) ve barok (1600-1750) çağın en önemli çok seslendirme yöntemi olan “kontrapunt”taki “yatay çokseslilik” örgüsüne karşıt olarak aynı anda tınlayan seslerin “dikey” ilişkisine dayanan armonik çok seslendirme, bütün barok çağ boyunca kontrapuntla yan yana (kimi zaman iç içe) kullanılmış olmasına karşın, kullanılan yöntemin teknik yanı ile ilgili yazılı açıklamalar ilk kez 1722 yılında Rameau tarafından yapılmış, konunun teknik yanını ifade eden “armoni bilgisi” terimi de ilk kez G.A.Sorge’nin “Armonik Özet ya da Armoni Bilgisi” (Conpendium harmonicum oder… Lehre von de Harmonie, 1760) başlıklı kitabında kullanılmıştır (bkz.,Cangal, 1999)

Türk Müziğinde çok seslilik

Türk müziğini ilk kez çok sesli yazan kişinin Sultan V. Murad olduğu bilinir. Sultan V. Murad Osmanlı padişahları arasında en çok batı tarzı eser vermiş olanıdır. Armonilenen ilk Türk parçası, Weber’in “Oberon” operasındaki bir Rumeli oyun havasıdır. Ülkemizde çok sesli müziğin gelişimi Cumhuriyet sonrası açılan müzik okulları, bandoların kurulması ve bestecilerimizin yurt dışına gönderilmeleri ile başlar. İlk olarak 19. yüzyılın ortalarında etkilerini gösteren batılaşmanın da etkisi ile tek sesli olan Osmanlı müziği, değişerek çok sesli hale geldi. Cumhuriyetin ilan edilmesi ile birlikte Avrupa da müzik öğrenimi alan Cemal Reşit Rey, Türkiye’ye geri dönerek İstanbul kurslarında öğretmenlik yapmaya başladı. Öğretmenlik döneminde yetenekli gençlere müzik eğitimi vererek, onların Avrupa’ya gidip eğitim alması sağladı. Türk müziğine katkılarından dolayı, çok sesli Türk müziğine adları Türk beşleri olarak geçmiştir. Türk beşleri olarak bilinen isimler Cemal Reşit Rey, Ulvi Cemal Erkin, Hasan Ferit Alnar, Ahmet Adnan Saygun ve Necil Kazım Akses’dir.

Türk beşlerinden sonra bu alanda, Nuri Sami Koral, Kemal İlerici, Ekrem Zeki Ün, Bülent Tarcan, Sabahattin Kalender, Nevit Kodallı, Ferit Tüzün, İlhan Usmanbaş, Bülent Arel, İlhan Mimaroğlu, Muammer Sun, Cenan Akın, Cengiz Tanç , Kemal Sünder, İlhan Baran, Yalçın Tura, Ali Doğan Sinangil gibi isimler ürünler vermişler ve vermeye devam etmektedirler. Bu kuşaktan sonra da yine bu alanda, giderek artan oranda bir çok besteci ürün vermeye devam etmektedir. Günümüzde ise bu alanındaki besteci sayısı 60′a yaklaşmıştır. Cumhuriyetin kurucusu olan Atatürk de çok sesli müziğe önem vermiştir. Atatürk çok sesli müziğin ülke çapında yaygınlaştırılması amacıyla en ünlüsü 1927 Sarayburnu söylevi olmak üzere bir çok konuşmasında konuyu gündeme getirmiştir.

Oda Müziği

Oda müziği, konser salonunun aksine bir odada veya küçük bir salonda çalınmak amacıyla yapılan ve genellikle çalgı toplulukları için yazılan, yaylı çalgılar dörtlüsünde olduğu gibi her partinin bir çalgıyla çalındığı klasik müzik formudur (Hutkinson Müzik Sözlüğü, 2004, sf.120). Oda müziği, bir zamanlar vokal müzik ve çalgısal müziği kapsardı. Ama bugün terim her bir partiden yalnız bir kişinin sorumlu olduğu (her partiyi tek bir çalgının çalması bakımından diğer orkestral müzikten ayrılır), sınırlı sayıda müzisyen için yazılmış çalgısal çalışmalar için kullanılmaktadır (Collins Müzik Ansiklopedisi, 1991, sf.113). Köken olarak “oda müziği” terimi bir misafir odasında veya küçük bir salonda sınırlı sayıda bir dinleyicinin önünde veya dinleyici olmadan ev ortamında gösteri için yazılan ve solo çalgılardan oluşan müziği ifade eder (Çelenk, 2001, sf.20).

Oda müziği terimi, sonat biçimindeki çalgı parçalarını belirtir. Başka bir deyişle bir grup çalgı için yazılmış sonat veya senfonidir. Wagner dışında 19. ve 20. Yüzyıl bestecilerinin çoğunluğu bu alana ilgi duymuşlardır. Günümüzde oda müziğinin alanı daha da genişlemiştir. Terim bir veya daha fazla çalgı için yazılmış sonatları, ikilileri, üçlüleri, dörtlüleri, beşlileri, altılıları kapsar. Solo veya eşlikli ses parçaları da bu kapsamdadır. (Say 1992, sf.966)

H.Ulrich’e (1966, sf. 2) göre oda müziği, alanı tanıyanlara keyif veren zengin bir kaynaktır. Bir kere literatürlerin en eğlenceli ve en kıymetli olanıdır. Müzik alanındaki amatörler bunu genelde hobi olarak yapar ve müzik alanındaki varlığını ona borçludur. Profesyonel müzisyen ise bu müziği gevşemek amacıyla ve başka hiçbir alanda bulamadığı bir hazzı yaşamak için kullanır. Hem müziksel hem de sosyal açıdan özel yetenek isteyen oda müziği, amatör ya da profesyonel olsun daha çok zevk için yapılır.

Türk Müziği bağlamında oda müziği

Türk müziğinin geleneksel icra yapısı ve ifadesine aykırı olmayacak şekilde, orkestra müziğinden farklı olarak, az sayıda müzisyenden oluşan küçük topluluklarca, konser salonundan daha küçük bir salonda çalınır. Oda müziği toplulukların­da orkestra şefi yoktur. Toplulukta uyum sağlama ve yönetme işini genellikle çalgıcılar­dan biri yürütür. Örneğin, bir yaylı çalgılar dörtlüsünde bu işi birinci keman üstlenir. Geleneksel oda müziği topluluğu “yaylı çalgılar dörtlüsü” biçimindedir.

Geleneksel çalgılarımızın oda müziği kimliğinde çok sesli bir pota içinde değerlendirilmeleri fikri, dönemin azınlıkları dikkate alınarak, 19. yüzyıldaki ilk nota yayınlarında piyano eşliği şeklinde başlamıştır 1930 sonrasında H. Saadettin Arel, arkadaşı Dr. Zühtü Rıza Tinel ile birlikte oluşturdukları “Kemençe Beşlemesi” hem bir ilk, hem bir mihenk taşı olmuştur. Fakat tüm bu ve benzeri atılımların, Arel’in vefatından sonra sessizliğe büründüğünü söylemek mümkün. Öyle ki günümüzde, Türk müziği icra eden oda müziği topluluklarının sayı bakımından az olması, konuya spesifik bir örnek.

Sonuç

Örnek olarak Türk Halk Müziğini ele alırsak, bu müzik için ‘tek sesli’ demek, çokta doğru olmaz. Öyle ki halk müziğinin yapı taşı Bağlama, geleneksel olarak tek tel ile değil, tüm teller kullanılarak (yöre tavırlarına göre farklılık gösterebilir) çalınır. Nitekim alt tel, ana melodiyi çalarken, aynı anda orta ve üst tel, melodiye eşlik eder ve doğal bir çok seslilik oluşur. Bu mantıktan hareketle, kendi müziğimizi, tekrar söylüyorum, ana hatlarını bozmadan ve erozyona uğratmadan, geliştirmek ve ileri kuşaklara taşımak istiyorsak; geleneksel anlayışı bozmamak koşuluyla bu tür yeniliklere, başka bir tabirle bu tür buluşturmalara açık olmalıyız. Bağlama, senfoni orkestrasıyla, repertuarından ödün vermeden çalabilmeli veya bir tambur, oda müziği topluluklarına girebilmeli.

Demem o ki gelişime açık olmak, doğal olanı bozmayacaksa, ona zarar vermez.

*

Murat Hasgün ‘ün makalesini buradan indirebilirsiniz.


 

ataturk

ATAMIZIN İZİNDE

Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ü anma programında eğitmenlerimizin ve öğrencilerimizin hazırlamış olduğu dinleti izleyicisi ile buluşuyor. Atatürk’ün sevdiği şarkılarında yer aldığı program 6 Kasım 2015 tarihinde Saat:19:00’da Nar Sanat İstanbul Eğitim ve Kültür Sanat Merkezi’ne ait Nar Sahnesi’nde.

Öğrencilerimiz:

1) Mina Fırıncı

2)Deniz Balcı

3) Meral Eren

4) Tan Onur

5)Ege Yılmaz

6)Melisa Kaya

7)Alp Deniz

8)Cansu Nur Kılıç

9)Burcu Bozkurt

10)Mert Güneş

11) Meriç Gülcan

12) Deniz Kaplan

13)Aslı Demirok

14) Azra Dayıoğlu

15)İdil Deniz Bakır

16)Alp Kavaklı

17) Nil Sahra Aksal

18) Mina Bayhoca

19)Aysara Özenç

SOLİSTLER

Erkan BAŞA

Burcu Işıl OĞUZ

EĞİTMENLERİMİZ

Aslı GÜRBÜZ

Burcu Işıl Oğuz

Caner ŞAHİN

Erkan BAŞA

Hüseyin MAN

Murat  HASGÜN

Özgür ORUÇOĞLU

Reşat TOKATLI

Zuhal SEVİM

Sena SEVİM

caner bahadır

Sanat eğitimi konusunda kalitesini ispatlamış olan Nar Sanat Eğitim Kursu, lise güzel sanatlar sınavlarına hazırladığı iki öğrencisi ile başarısını bir kez daha perçinledi.

caner Bahadır

Nar Sanat Bağlama öğrencisi Caner Bahadır

Nar Sanat Eğitim Kursu Bağlama öğrencisi Caner Bahadır, Beylikdüzü Aşık Veysel Güzel Sanatlar Lisesi‘ni başarıyla kazandı.

Başarıyı her alanda ödüllendiren Nar Sanat, derslerinde gösterdiği başarıyla kendisini ispatlamış olan Caner Bahadır‘a hak ettiği gibi burs vermiş, eğitimini kesintisiz ve başarılı bir şekilde tamamlamasını sağlamıştır.

Eğitimini Nar Sanat Eğitim Kursu Bağlama eğitmeni Murat HASGÜN‘den alan Caner, eğitmeninin özverili ve titiz çalışmaları sonucu hedeflediği lise olan Aşık Veysel Güzel Sanatlar Lisesi‘nin yetenek sınavlarına girmiş ve kendisinden bekleneni yaparak sınavı başarıya geçmiştir.

Caner Bahadır ayrıca şan eğitimini Erkan Başa‘dan, solfej eğitimini Şeyma YÜREKİR‘den aldı ve bu eğitimleri de başarıyla tamamladı.

Öğrencimizin güzel sanatlar lisesine hazırlanmasında katkısı olan başta Bağlama eğitmeni Murat HASGÜN olmak üzere tüm eğitmenlerimize teşekkür ediyoruz.

Elbette Tekirdağ Güzel Sanatlar Lisesi Resim bölümü sınavlarına hazırlanan Başak Burcu ERGETİR‘i unutmuyoruz. Resim öğretmenimiz Ezgi BAYTÖRE ÖKTEN’nin yoğun ve başarılı eğitimi ile hazırladığı öğrencimiz Başak Burcu ERGETİR Tekirdağ Güzel Sanatlar Lisesi’ni 2. sıradan kazanmıştır. Elbette Ezgi BAYTÖRE ÖKTEN Öğretmenimiz olmak üzere öğrencimiz Başak Burcu ERGETİR’i de kutlar ve teşekkür ederiz.

 

Nar Sanat eğitim kursu öğrencileri yarın (03.02.2015) saat 11:25’de TRT1 televizyonunda sunucu Esra Harmanda tarafından sunulanİyi Fikir” adlı programda yer alacak.

trt1_yeni_logo

 

İyi Fikir programı yapımcıları tarafından TRT stüdyosuna davet edilen küçük bale öğrencilerimiz gösterileri ile üstatlarına taş çıkartacak küçük bağlama öğrencimiz ve şan öğrencimiz türkü ve şarkı dinletileri ile programa neşe katacaklar.

Trt1-İyi-Fikir-ProgramıBu etkinliğe öğrencilerimizi hazırlayan Nar Sanat Eğitim Kursu Bale Öğretmenlerimizden Anna ALTUNOĞLU’na, Bağlama Öğretmenlerimizden Murat HASGÜN’e, Ses ve Şan Öğretmenlerimizden Erkan BAŞA’ya yetiştirdikleri öğrenciler ve çabaları için teşekkür ederiz.

Ve elbette tüm öğrencilerimize ve velilerine de teşekkürü borç biliriz.

PROGRAMA KATILACAK BALE ÖĞRENCİLERİMİZ:

Asya SEVİNÇ

Berra Ecem ÖZTÜRK

Ezgi KIZILAY

Muhterem Eylem YÜKSEL

Nilsa Dide COŞAN

Sıla KARTAL

Sude SARIÇOĞLU

Zeynep Ece SAYAN

PROGRAMA KATILACAK BAĞLAMA ÖĞRENCİMİZ:

Caner BAHADIR

ŞAN ÖĞRENCİMİZ

Rüya YILDIZ

 

 

 

 

Ulu önder Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşlarının bizlere armağanı olan cumhuriyetin 91. Kuruluş yıl dönümünün kutlama coşkusuna Nar Sanat ile katılabilirsiniz.

29-ekim-cumhuriyet-bayrami1

Cumhuriyet bayramı etkinlikleri şu şekilde olacaktır. Etkinlikler halka açık ve ücretsizdir.

1-Etkinlik

Ataköy A PLUS Alışveriş merkezinde halka açık Öğretmen ve Öğrencilerimizin katılacağı bir dinleti yapılacaktır.

Tarih                     : 29 Ekim 2014

Etkinlik yeri       : Ataköy A Plus AVM

Saat                       : 17:00 – 19:00

Etkinliğe Katılacak Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz şu şekildedir.

Öğretmenlerimiz:

Reşat TOKATLI     –   Keman

Cem CÜCENOĞLU – Piyano

Can BAŞARIR – Gitar

Şeyma YÜREKİR – Keman

Kamuran TERZİOĞLU – Akordeon

Piyano Öğrencilerimiz:

Ceren KAYA

Tan ONUR

Egemen ÖZGÜVEN

Alara YÜCEL

 

2.ETKİNLİK

Tarih                     : 31 Ekim 2014

Saat                       : 19:00 – 21:00

Etkinlik yeri       : Bakırköy İşadamları Derneği Salonu

 

Öğretmenler ve Öğrencilerimizin adı şu şekildedir.

 

Ersin SARACiK öğrencileri:

Eda KÖLÜKFAKI                Piyano
Bilge KANDUR                     Piyano
Egemen ÖZGÜVEN            Piyano
Aleyna GÜLOĞLU              Piyano

Can BAŞARIR öğrencisi:

Alara YÜCEL                       Piyano

Murat HASGÜN Öğrencisi:

Caner BAHADIR                 Bağlama

Şeyma YÜREKİR Öğrencileri:

Melisa KAYA                        Keman

Ege YILMAZ                         Keman

Egemen HIZLIBAŞ             Piyano

Canse ELİZ GÖYSAL         Piyano

Bengisu ÖZCAN                   Keman

Jbid GÖKTAŞ                        Piyano

Coşkun NEHİR Öğrencileri:

Simge KARAGÖZOĞLU      Şan

Cem CÜCENOĞLU öğrencileri:

 Tan ONUR                              Piyano

Ceren KAYA                           Pyano