Siyah ve Altın Renkli Noktürn

Siyah ve Altın Renkli Noktürn konusunda en iyi eğitimleri sağlıyoruz. Siyah ve Altın Renkli Noktürn konusunda arayış içindeyseniz Özel Nar Sanat Eğitim Kursu en iyi eğitimi size sunacaktır. Eğitimlerimizin tamamı M.E.B. onaylı uzman eğitmen kadrosu ile yapılmaktadır. Siyah ve Altın Renkli Noktürn konusunda aşağıdaki bağlantıları inceleyebilirsiniz. Bu bağlantılardan herhangi biri Siyah ve Altın Renkli Noktürn konusuna uymuyorsa lütfen bize ulaşın.

Bu eser sanat tarihinin en tartışma yaratan eserlerinden biridir. Hatta James McNeill Whister ile iş mahkemeye kadar yürür. 1877 yılında, Ruskin, resmi ” halkın suratına atılmış boya” olarak tanımlar. Whistler bu sözleri duyduktan sonra Ruskin’i dava eder. Mahkemede eserin bittiğini ve anlatmak istediğini de tam olarak ifade ettiğini söyler.

Davayı Whistler kazanır ancak davanın bütün masrafları ona kaldığı için kariyerinde hafif bir gerileme başlar. 1860’lı yıllarda Whistler “Noktürn” adını vermiş olduğu serisinde Londra’daki Thames Nehri’nin resmini yapar. Nehrin kıyısında evinden gözüken bu manzara havai fişekleri temsil eder.

Whistler’in bu nevi şahsına münhasır eseri Noktürn eserleri serisi Estetizm ‘in en başarılı resmi ve güçlü ifadelerinden bir olarak görülür.

1-) Yere Düşen Kıvılcımlar

Yere düşen kıvılcım yağmurları, gece gökyüzünde gördüğümüz takım yıldızlarına benzetilir. Olduğunca hızla çalışmaya çalışan ressam Whistler oldukça tertipli ve düzenlidir de. Whistler’in dışa vurumcu fırça darbeleri ve başarılı renklendirme tekniği, gökyüzünde patlayan havai fişeğin aşağı süzülen kıvılcımlarının hareketlerini gözler önüne sunar.

2-) Ön Planda Bulunan Figürler

Resmin ön planında bulunan üç adet figür bulunmaktadır. Bu figürler havai fişeklerin havaya fırlatılışını izler. Figürlerin belli belirsiz hayali oluşu, resme düşsel bir hava katar ve yalnızca doğal olmaya ışıkta aydınlatılmış insanların görüntüsünü akıllıca yakalayıp yansıtma imkanını ele alır.

3-) Cesur Boya Tekniği

O yıllarda Whistler’in kulladığı boya tekniği adeta görenleri hayrana düşürür biçimdeydi. Resmin bu kısmında boyanın özenle üst üste bindirilmesi ve birbirine yakın tonların uyumlu karışımı, Whistler’in nu konudaki ustalığını bize sunar.