rahmi koç müzesi

rahmi koç müzesi konusunda en iyi eğitimleri sağlıyoruz. rahmi koç müzesi konusunda arayış içindeyseniz Özel Nar Sanat Eğitim Kursu en iyi eğitimi size sunacaktır. Eğitimlerimizin tamamı M.E.B. onaylı uzman eğitmen kadrosu ile yapılmaktadır. rahmi koç müzesi konusunda aşağıdaki bağlantıları inceleyebilirsiniz. Bu bağlantılardan herhangi biri rahmi koç müzesi konusuna uymuyorsa lütfen bize ulaşın.

Hollanda Rijksmuseum’dan ödünç alınan ve 18’inci yüzyıla ait olan ‘Ankara Manzarası’ tablosu iki yıl daha Ankara’daki Rahmi M. Koç Müzesi’nde sergilenecek.

Koç Üniversitesi VEKAM ve Rahmi M. Koç Müzesi Ankara işbirliği ile düzenlenen ‘Tarihi Dokumak: Bir Kentin Gizemi, Sof’ sergisi 16 Eylül’de sona ermişti. Sergi kapsamında sergilenen, Ankara’nın 18’inci yüzyıla tarihlenen, en önemli temsillerinden biri olan Hollanda Rijksmuseum’daki “Ankara Manzarası” adlı tablonun orijinali ilk kez Türkiye’de sanatseverlerle bir araya gelmişti.

18 Ekim 2018 tarihinde ‘Ankara Manzarası’ ile ilgili gerçekleştirilen konferansta açıklamada bulunan Hollanda Büyükelçi Yardımcısı Erik Weststrate, tablonun Rijksmuseum’un onayı ve destekleri ile 2 yıl daha Ankara Rahmi M. Koç Müzesi’nde sanatseverlerle buluşmaya devam edeceğinin müjdesini verdi.

Hollanda Rijksmuseum envanterine kayıtlı olan 18’inci yüzyıla ait Ankara Manzarası tablosu, uzun yıllar Halep manzarası tablosu olduğu düşünülmüş. Prof. Dr. Semavi Eyice’nin 1972’de yayınlanan ‘Ankara’nın Eski bir Resmi’ adlı eserinde resmin Ankara’ya ait olduğunu ortaya koymasıyla eser, Ankara kent çalışmalarına katkı sağlayabilecek çok önemli bir belge olarak akademik alanda kabul görmüş.

Kullanılan Ankara Keçisi ipucu oldu

Resmin Ankara’ya ait olduğunun belirlenmesindeki en büyük etkenlerden biri, tablonun sağ alt kenarında yer alan, belli bir işlemden geçmekte olduğu anlaşılan çok sayıda Ankara keçisidir. Alt ve üst olmak üzere iki ayrı kompozisyonda ele alınan resimde, üst kısımda Ankara dönemin yapıları ve mekanlarıyla birlikte tasvir edilirken alt kısımda Ankara’nın çarşısından ve şehir hayatından çeşitli sahneler yer almaktadır. Sof feraceli kadınlar, dokuma tezgahında dokunan yünlüler, tüccarlar ve Ankara’dan mal götüren bir kervanın görüntüsüyle, Ankara’nın tarihinde tiftik ticaretinin ve sof dokumacılığının önemini gözler önüne seren bu tablo, ressamı bilinmese de bir Avrupalının bakışıyla Ankara’yı topografik özellikleriyle olduğu kadar, tiftiğe dayalı sanayi ve ticari hayatıyla da canlı bir şekilde yansıtmaktadır.

Erman Tamur’un (2008) tablo üzerine yaptığı çalışmaya göre eser Rijksmuseum envanterine 20’nci yüzyılın başında Osmanlı Devleti ile Hollanda arasında ticaret yapan Levantsche Handel adlı bir şirket tarafından dahil edilmiş. Eserin bulunduğu seriye ‘Vanmour Serisi’ adı verilmiş. Tablo, müze envanterine dahil edilmeden önce söz konusu şirketin Amsterdam’daki merkezinde asılıymış.