Davul

Davul konusunda en iyi eğitimleri sağlıyoruz. Davul konusunda arayış içindeyseniz Özel Nar Sanat Eğitim Kursu en iyi eğitimi size sunacaktır. Eğitimlerimizin tamamı M.E.B. onaylı uzman eğitmen kadrosu ile yapılmaktadır. Davul konusunda aşağıdaki bağlantıları inceleyebilirsiniz. Bu bağlantılardan herhangi biri Davul konusuna uymuyorsa lütfen bize ulaşın.

japonya-müzik-şiirsel-drama

Jun Kawasaki (kontr bas), Aya (butoh dansı), Choi Jae Chol (Kore davulu), Selen Gülün (piyano), Saadet Türköz (vokal) ve Şevket Akıncı (gitar) ‘nın performanslarını sergileyecekleri Japonya’dan Müzik ve Şiirsel Drama etkinliği 24 Temmuz 2017 saat 20:30 ‘da BBT Yunus Emre Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek etkinlik için lütfen 0212 661 38 94-95’ten yerinizi ayırınız.

meola
meolaPiu Live prodüksiyonuyla İstanbul’ a gelecek olan İtalyan asıllı Amerikan sanatçı Al Di Meola, son albümü “Elysium & More” ile mutluluğu yeniden tanımlıyor. Amerikan füzyon cazında akla gelen ilk isimlerinden olan Al Di Meola, gitara dokunuşları ile unutulmaz bir geceye imza atacak.

Küçük yaşlarda davul çalmayı öğrenen Al Di Meola, 9 yaşında Beatles dinlemeye başladıktan sonra gitar ile buluşup, dünyaya adını duyurdu. Caza olan ilgisinin artmasıyla ünlü Berklee Müzik Koleji’ne girdi ve klavyeci Barry Miles’in öncülüğündeki füzyon caz grubu ile çalışmalarının ilk adımlarına başladı.

Profesyonel müzik kariyeri dünyaca ünlü caz ve dünya müziği piyanisti Chick Corea tarafından keşfedilmesiyle başladı. O dönemlerde günde on saat gitar çalan Al Di Meola, ses getirecek solo kariyerinin temellerini inşa etti.

Al Di Meola 1974’te Return to Forever’a katılmasıyla kendi rüyasını yazmaya başladı ve ardından 1976’da ilk albümünü çıkardıktan sonra Paco De Lucia ve John McLaughlin ile bir üçlü oluşturarak Flamenko’nun etkisinin hissedildiği bir albüm çıkardı.

Arjantinli ünlü tango bestecisi ve Bandoneon ustası Astor Piazzolla ile tanışmasının ardından Güney Amerika müziğine olan ilgisi arttı. 1966’da Paco De Lucia ve John McLaughlin’le tekrar bir araya gelen Al Di Meola ‘Guitar Trio’ albümünü çıkardı.

Land of the Midnight Sun ve Elegant Gypsy albümleri bugün hala geniş kitlelerce dinlenen ve tüm zamanların en iyi albümleri arasında gösterilen Al Di Meola, çıkardığı yeni albümü “Elysium & More” ile İstanbul’daki müzik severleri kendine bir kez daha hayran bırakacak.

40 senelik kariyerinde müzik dünyasına adını altın harflerle yazdıran Al Di Meola, 15 Kasım’da İstanbul Zorlu PSM sahnesinde sürprizleri ve gitar şovu ile herkesi büyüleyecek. Al Di Meola konseri biletlerine Biletix üzerinden ulaşabilirsiniz.

bateri-calmak

bateri-calmakBaşlangıçta bir çift baget ve bir çalışma pedi bateri çalmak yeterlidir.İlk olarak basit stick kontrol etütleri ile baget tutuşumuzu ve tuşemizi geliştiririz.Daha sonra başlangıç notaları ile elleri ve ayakları biribirinden farklı ama beraber çalmayı öğreniriz ki bu aşamada iyi bir hoca ve davula ihtiyacımız olacak.Davul,tercihen apartmanda oturuyorsak bir elektronik davul olmalı.Ama önce iyi bir hoca bulmanızı tavsiye ederim.Bulunduğunuz yerlerdeki hocaları araştırarark işe başlayabilirsiniz.İyi bir araştırma ile size gerçekten faydalı olabilecek bir hoca bulabilirisniz.Burada dikkat edeceğiniz şey eğitmenin öğretmenlik geçmişi ve referanslarıdır.İyi bir hoca sizi boşa çalışmaktan kurtarır ve yolunuzu kısaltır.Gene de bulunduğunuz yerde hoca sıkıntısı varsa internet iyi bir kaynak olabilir.Eğer ingilizeniz de biraz iyiyse uluslararası birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.Nota öğrenmeyi önemsemenizi tavsiye ederim.İnternette ‘ tab’ denilen basit parça yazma metodu sizi çok fazla geliştirmeyecektir.’Tab’ işi kolay ama başarısız kısmıdır.Belli bir aşamaya gelene kadar tekniğinizi nota yardımı ile geliştirip daha sonra parça çalmaya çalışın.Unutmayın davulda amaç beyini dörde bölmektir.Nota ise araçtır.

Nota Gerekli midir?  EVET!

Nota şart mıdır? HAYIR…

Nota Neden Gereklidir?

Davul ya da diğer enstrümanları çalarken nota bilmek pratik yapmayı,parça çıkarabilmeyi ya  da bilmediğimiz parçaları çalabilmeyi kolaylaştıran bir araçtır.Bateri ve not beyni dörde bölmeye yarar.Bir hocanın söyleyerek ya da çalarak tarif edemeyeceği birçok etüdü nota ile kolaylıkla çalışabiliriz.Nota amaç değil, araçtır.Nota ile öğrenin sonra tüm bildiklerinizi unutup notasız çalın. Amaç budur..

Nar Sanat Eğitim Kursu olarak 18 Mart Cuma günü Çanakkale Zaferini anma amacıyla Eğitmen ve Öğrenci Dinletisi Etkinliğimiz yapılacaktır. Etkinliğimiz Bakırköylü İş Adamları Derneğinde (BİAD) saat 19.00’da  yapılacaktır. BİAD adresi; “İncirli Caddesi Yeşiladalı sokak No: 2 Bakırköy  İSTANBUL  /  TÜRKİYE” dir. Harita konumu için;

Nar Sanatın bulunduğu sokaktan incirliye doğru giderken ilk sokaktır.

Adres :  İncirli Caddesi Yeşiladalı sokak No 2                    Bakırköy


Etkinlik Programı şu şekildedir;

AÇILIŞ KONUŞMASI (Naci Özcan)

Reşat Tokatlı

DÜET [Meral Eren (Çanakkale Türküsü – Keman) & Ezgi Fırat & Reşat Tokatlı (Piyano)]

DÜET [Ege Yılmaz (Historia De Un Amoa, L. Miguel) – Reşat Tokatlı (Piyano)]

Özgür Yahya Oruçoğlu & Sena Sevim

DÜET [Özgür Yahya Oruçoğlu (Gitar) & Eylül Gülenç (Flüt)]

Burcu Işıl Oğuz

Zeynep Ceylin Günenç (Orda bir köy var uzakta, Enver Tufan – Etüd, Cornelius Gurlitt)

Reşat Tokatlı

Zehra Mina Fırıncı (Etüd, H. Lemoine)

Aslı Gürbüz

Çağla Gökçen (Old Mcdonalds, John Thompson)

Burcu Işıl Oğuz

DÜET [Merve Ayanoğlu (Samanyolu, Teoman Alpay – Yıldızların Altında, Kaptanzade Ali Rıza Bey) – Erkan Başa]

REŞAT TOKATLI & MURAT HASGÜN DİNLETİ

Zuhal Sevim

Bethany Turley (Melodi, Alexandr Burkard – Menuet, Henry Purce)

Onur Güner

Göksenin Şeylan (La Sautillante, Ferdinando Carulli – Vazgeç Gönül, Zeynep Dizdar)

Ahmet Yiğit Batur (Dalgaların Şarkısı, Enver Tufan – Lokomotif, Enver Tufan)

Erkan Başa

Mert Güneş (Zeybek, Faik Canselen – Bulut Olsam, Salih Aydoğan – Yaşasın Okulumuz, Alman Ezgisi)

Deniz Kaplan (Melodi, Alexandr Burkard – Vals, Selmin Tufan<)

Özgür Yahya Oruçoğlu

DÜET [Rümeysa Demirhan, Tuğba Seher Karanfil – (Vals,Ole Halen – Rumba, Josep Wanders)]

Sena Sevim

Elif Gürel (Lokomotif, Enver Tufan) – Piyano

Zuhal Sevim

Demir Mirza (Gün Doğarken, Minik Kızıldereliler, Balerin – John Thompson)

REŞAT TOKATLI & MURAT HASGÜN DİNLETİ

Onur Güner

Bade Kırkgöz (La Soutillante – Ferdinando Carulli)

Aslı Gürbüz

Sıla Ergün (Ömer Can)

Umut Nişantaş (Hayallerin Eksperi,Kendi Bestesi – Bekle Dedi Gitti, Duman)

Burcu Işıl Oğuz

Berat Şerif Demir (Old Mcdonald, John Thompson – Yankee Doodle, John Thompson)

Reşat Tokatlı

DÜET [Jbid Göktaş (C Sharp Minör Nacturne, F. Chopin – Vals, Evgeny Grinko ) – Reşat Tokatlı (Keman)]

Eren Özden (Skip To My Lou, John Thompson)

Erkan Başa

Burcu Bozkurt (Uzaklar, Göçmen Kular – Enver Tufan)

İdil Deniz Bakır (Lirik, Fikret Amirov – Venedik Gondol, F. Mendolsohn)

Sena Sevim

İlke Güven (Bir Üflersem Düşersin, John Thompson)

REŞAT TOKATLI & MURAT HASGÜN DİNLETİ

Aslı Gürbüz

Ecem Koca (Anlamazdın, Ayla Dikmen)

Zuhal Sevim

Lara Sadi (Allegra, S. Suzuki)

Erkan Başa

Meriç Gürcan (Zeybek, Faik Canselen – Yaşasın Okulumuz, Alman Ezgisi) – Piyano

Su Azra Dayıoğlu (Alsak, Enver Tufan – Orda Bir Köy Var Uzakta, Münir Ceylan) – Piyano

Sena Sevim

Rüzgar Almasulu   (Yakarış, Enver Tufan)

Emir Karademir (Çanlar, John Thompson)

Aslı Gürbüz

Sıla Üçtepe (Uzaklar, Enver Tufan)

Burcu Işıl Oğuz

Yasemin Özyiğit (Dolaptaki Sır, Enver Tufan – Aria, Mozart)

DÜET [İklim Keleş (Polonaise, J.S.)]

Onur Güner

Sarp Kılıç (Andontino, Ferdinando Carulli – Studi Per Guitarra, Ferdinando Calluri)

Nima Abdullahi (Dede,Peyman – Trombon Çalgısı, John Thompson)

Reşat Tokatlı

DÜET [Melisa Kaya (Aygız, C. Cihangirov)- Reşat Tokatlı (Piyano)]

Deniz Balcı (Kızıldereli Davulu, John Thompson)

Erkan Başa

Nehir Ergün (Kuş Uçar, Alman Halk Şarkısı – Etüd, Alexandr Burkard – Kalinka, Rus Halk Şarkısı)

Asım Güven Bozkurt (Çanlar Çalıyor – Gün Doğarken – Balerinin Valsi, John Thompson)

Aslı Gürbüz

Ayşe Ela Şenkaya (Tren, John Thompson)

Zuhal Sevim

Demirhan Altındil (Okul Günleri – Kovalamaca, John Thompson)

Tülay Naz Çakır (Etüd 84, Ömer Can)

Burcu Işıl Oğuz

Nil Sahra Aksal (Sinbad – Kalinka – Var-Yok , Y. İman)

Nil Ergün (Aria, W.A. Mozart – Savaş Dansı, Michael AAR)

Aysara Özenç (Nasıl Geçti Habersiz, Zeki Müren – Gnoissienne No.1, Erik Satie)

Not: Dinletimiz ücretsizdir.

ronesans

ronesansRönesans Dönemi’nde Üflemeli Çalgılar

Üçlemesi çalgıları gelişimi Rönesans’ta telli ve yaylı çalgılar gibi hızlı olmamıştır.16. Yüzyılda düz ve yan flüt kullanılıyordu. Ancak kalın sesli olanların ses rengi Org sesini andırıyordu.Fifre savaş çalgıları düz sayılıyor,  davul ve Trampet ile birlikte kullanılıyordu.1539 yılında Afrainio adındaki bir papaz kamışlı ve kalın sesli bir çalgı icat etti. Afrainio fagotto adını verdiği bu çalgı kısa sürede bütün ortaçağ Üflemeli  çalgilarini aşarak tutundu. Süreç içinde değişik biçimler alan fagotto sonunda  günümüz orkestra çalgıları biri oldu.

Metal Üflemeli çalgılar da Rönesans döneminde gelişmiştir. Büyük savaş boruları 15. yüzyıldan başlayarak zarif bir eğrilik kazandılar. Corno denen Avcı boruları son ve kesin biçimini almış trombon da sürgünün geliştirmesiyle tatlı sesli bir çalgı durumuna gelmiş.

Ortaçağ  da Üflemeli Çalgılar

Romalılar’in ünlü kornosu  9. yüzyıldan başlayarak küçük bir doğal boynuz olarak kullanılmıştır.  Sonraları metalden yapılıyordu. Sürek avında kullanıldığı gibi Alman ülkelerindeki posta işletmesinin sembolü olarak kalmıştır.
Romalılar’in tuba dedikleri trompet ortaçağ da az kullanılmıştır ama son dönemde trombon ile birlikte vardı.

Kaynak: Ahmet Say müzik tarihi

GİRİŞ

Tarih boyunca alt kültür müziklerinin pek çoğu sosyo – ekonomik sınıflaşma sonucu baskıya maruz kalan ve ezilen gruplardan çıkmıştır. Araştırmanın konusu olan Caz müziği de bunlardan biridir. 1880’lerde New Orleans’ta gelişmeye başlayan Caz müziği Blues ile birlikte Amerika Birleşik Devletleri’nde doğan siyahi yerel müziklerin atası olarak kabul edilmektedir. Kaynağında Afrika – Avrupa kökenli ritm ve melodilerin, tarlalarda söylenilen iş şarkılarının, dinsel müziğin, Fransızların sokak şarkılarının, halk dansları müziklerinin var olduğu Caz, siyah Amerikalıların etkilendiği çok değişik müzik türlerinin sentezidir. İmprovizasyon (doğaçlama) ve swing (salınım) etkenleri Caz stillerinin temelini oluşturmuştur. Doğaçtan anlatılan hikayelere, “çağrı ve yanıt” ilişkisine dayanan Caz, doğal ruhsal tepkilerin ses ve ritmle anlatılmasına olanak verir.

  1. KÖKEN

Amerika’lı caz eleştirmeni Marshall W. Stearns şu tanımı yapar: “Caz, Afrika – Avrupa kaynaklı melodi ve ritmin, Avrupa armonisi ve çalgılarıyla birleştirilmesi sonucunda doğaçtan çalınan Amerikan müziğidir.”                                                                                                               Bu yalın tanımın içinde yer alan “Amerikan” sözcüğü tepkiyle karşılanmıştır. Uzmanlar, bu müziğin “Amerika’dan dolayı” değil, “Amerika’ ya rağmen” gerçekleştiğini söylerken haklıdırlar. Buna göre tanımdaki “Amerikan müziği” yerine “uluslararası müzik” sözcüklerini koymak doğru olacaktır.                                                                                              Cazın doğum yeri ve beşiği Amerika’dır; cazı yaratan insanlar ise zencilerdir. Eğer Afrika’lı zenciler 16. yüzyılın sonlarından 19. yüzyılın son çeyreğine kadar köle tüccarları eliyle Amerika’lı toprak sahiplerine getirilip satılmasaydı, caz müziği doğmayacaktı.

Öte yandan caz, çeşitli müziklerin karışımıdır: Afrika’nın halk müziği, zenci kölelerin tarlada çalışırken söyledikleri iş şarkıları, İngiliz’lerin dinsel müziği, Fransız’ların sokak şarkıları ve halk dansları müziği ile Fransız bando müziği, İspanyol sömürge müziği ve bir ölçüde kızılderili müziği… “Bütün bunlar zencinin potasında eridi ve en bol, en etkileyici gereç, blues, ortaya çıkan müziğe ayrıca çeşnisini verdi.”

 

 

2.CAZIN DOĞUŞU VE KÖKENLERİ

Caz müziği 1880′ lerde New Orleans’ta gelişmeye başladı ve 1920’lerin başında New York, Los Angles ve Chicago’da yapılan kayıtlarla son şeklini aldı. O zamanlar birçok değişik akım cazın ortaya çıkışında yol gösterici olmuştur. Bunlardan biri melodilerin ve akorların eşliğinde simgesel olarak özgürlüğe kavuşma çabalarıydı. Bu akım bugün doğaçlama olarak tanımladığımız olaya liderlik etmiştir. Bir diğeri ise, siyahi Amerikalıların yarattığı blues ve ragtime gibi müzik türleriydi.

Caz müziğinin neden ve nasıl Amerika’da ortaya çıktığını ve bu kadar farklı türde müziğin nasıl biraraya geldiğini anlayabilmek için, Afrikalıların kölelik Amerika’sındaki yaşamlarına göz atmamız gerekir. Afrikalı köleler Amerika’ya getirildikleri zaman yanlarına müzik aletlerini almalarına izin verilmemişti. Ama onlar müzikal zevklerini ve geleneklerini yanlarına almışlardı. Afrikalıların yüzyıllar önce yaptığı bu hareket, Avrupa müziğinin neden Afrika kökenli Amerikalılar tarafından çalındığında daha farklı duyulduğunu biraz da olsa anlamamıza yardımcı olabilir. Örneğin bazı köleler Avrupa kökenli kilise müziklerini, yöresel müzikleri ve dans müziklerini kendi müzik zevk ve geleneklerine uyacak şekilde değiştirdiler. Onların çocukları da atalarının müzikteki bu davalarının peşinden gittiler. Böylelikle bu müziksel tercih nesilden nesile devam etti.

 2.1.Caz neden New Orleans’da ortaya çıktı?

Fransızlar 1718 yılında New Orleans’ a yerleşmeye başladılar ve 1719 yılında yüz kırk yedi siyah köle buraya getirildi. 1722 yılının başında New Orleans’ta kölelik tamamen yayılmamıştı, hala özgür siyahlar vardı. 1763 yılında Fransızlar Louisiana topraklarını İspanyollara hediye ettiler. Ancak 1769 yılına kadar İspanyolların kuralları bu topraklar üzerinde tam olarak geçerli olmadı. Daha sonrasında gelen İspanyol kurallarına rağmen, Fransızların dilleri ve gelenekleri hep ön plandaydı. 1801’de İspanyollar Louisiana’yı Fransızlara geri verdiler. Ancak İspanyolların koymuş olduğu kurallar, 1803′ te Louisiana Amerika Birleşik Devletleri tarafından Fransızların elinden alınana kadar, geçerliliğini sürdürdü.

İspanyolların bu topraklar üzerindeki etkisi bazı sosyolojik örneklerde göze çarpıyor. Örneğin o yıllarda farklı etnik gruplardan insanların birbirleriyle evlenmeleri Louisiana’da çok sık gerçekleşen bir olaydır. Ayrıca İspanyol kuralları çok sayıda kölenin özgür kalmasını sağlamış, bu da özgür siyahların sayılarının artmasına neden olmuştur. 1800′ lerin ortalarında siyah ve beyaz ırkın biraraya gelmesi, Avrupa ve Afrika geleneklerinin etkileşimlerine yol açmıştır. İki ırkın birleşmesinden oluşan bu yeni ırk Creole toplum olarak bilinir ve Creole’ler biraz Afrikalı biraz da Fransızdır.

New Orleans caz müziğinin ortaya çıkması için ideal bir yerdi. Mississippi Nehri’nin ağzının yakınında olan New Orleans Amerika için gelişmekte olan bir ticaret yoluydu ve bu nedenle o zamanlar ticaretin merkeziydi. Ticari öneminin yanısıra bir liman şehri olduğu için buraya dünyanın heryerinden insanlar geliyordu ve New Orleans günden güne kozmopolitik bir yerleşim merkezi şeklini alıyordu. Bu kadar renkli bir yerin eğlence hayatı da çok renkliydi. New Orleans’ta birçok bar vardı ve bu barlarda sık sık dans partileri yapılıyordu. New Orleans’ taki bu yoğun eğlence hayatının sonucu olarak, bölgedeki müzisyenlere birçok iş imkanı doğuyordu.Bu dönemde canlı müziğe çok büyük bir istek vardı ve yeniliklere olan ihtiyaç devam ediyordu.

Bu istek ve ihtiyaaçlar müzisyenlerin yeni stiller yaratmalarına neden oldu. Müzisyenler değişik ve garip yaklaşımları harmanladılar, gözden geçirip yeniden düzenlediler. Bu gelişmeler cazın ortaya çıkışında büyük rol oynadı.[3]

        2.2.Caz’ın kökenindeki yapı

İlk ortaya çıkışından şimdiye dek, caz 19 ve 20. yüzyıl Amerikan popüler müziğinden etkilenmiştir. Caz terimi ilk batı kıyısında ortaya çıkmış ve Chigago’da 1915’lerde yapılan müziği tanımlamak için kullanılmıştır. Bu zamandan öncede caz New Orleans’ta yapılsa da caz ismi ile adlandırılmamaktaydı.

Caz’ı ta. dayanır. Belki de onu bir sanat müziği formu olarak tanımlayabiliriz Amerika kökenli ama siyahların Avrupa müziği ile karşı duruşlarıyla şekillenen bir form olarak.

 1843’e dek New Orleans’da Afrika dans ve davullarının olduğu festivaller düzenlenir tıpkı benzerlerinin New York ya da New England’ta yapıldığı gibi. Afrika geleneksel müziği Avrupa tarzı armoni içermez , tek seslidir.

19 uncu yüzyılın başlarında Avrupa sazlarını çalmayı öğrenen siyah müzisyenlerin sayısı artmaktadır. Sonuçta Güney Amerika, Karayip ve diğer köle melodileri salon müziği olarak piyano ile icraya başlanır. Siyah köleler “harmonik” tarzları da öğrenerek kendi müzikleri ile harmanlarlar.

    2.3.Başlangıç dönemi

Zencilerin en yoğun olduğu New Orleans’ ta doğan caz, Mississipi nehrindeki gemilerde çalan müzisyenler tarafından Amerika’ nın içlerine yayılmıştır. Bilinen ilk caz parçalarını Buddy Bolden (trompet) ve Jerry Roll Morton (piyano) yapmıştır (1895-1905)

 

“New Orleans Stili” nin ritmik yapısı “Avrupa Müziği” nin “Marş” ritmine çok yakındır. Caz ritmine özgü o bilinen “dalgalanma” henüz bu stilde yoktur. Genel anlamda dalgalanmayı, 1. ve 3. zamanlardaki güçlü vuruşlar yerlerinde kalırken, 2. ve 4. zamanların da vurgulanması yaratır. Oysa “New Orleans Stili” nde bu ritmik olguya pek rastlanmaz. Vurgular 1. ve 3. Zamanlardadır.

“Hot” (ateşli) çalış, ilk kez “New Orleans Stili” nde görülür. Bu çalış tekniği, anlatımın son derece sıcak oluşuyla karakterize edilir. “Sound”, (müzikal tını, ses) “cümleleme”, “vibrato” teknikleriyle özgünleşir. Müzisyenler, enstrümanlarını “çalmaktan” çok, onlarla “konuşarak” duygularını yansıtırlar.

Kornetçi Buddy Bolden, sonradan “jazz” olarak adlandırılacak tarzın öncülerinden biri olarak zikredilen bir müzik topluluğunun başıydı. 1895 – 1906 yılları arasında New Orleans’da çaldı. Bolden’dan bugüne gelen herhangi bir plak kaydı yok ama Bolden topluluğunun repertuvarında bulunan “Buddy Bolden Blues” gibi çeşitli ezgiler birçok diğer müzisyen tarafından kaydedildi.

 

 KAYNAKLAR

Ahmet Say – Müzik Tarihi Kitabı (Müzik Ansiklopedisi Yayınları 8. Basım)  Erişim tarihi: 26.10.15 / 18:10

http://acikerisim.baskent.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/baskent/1529/00127.pdf?sequence=3&isAllowed=yç Erişim tarihi: 25.10.15 / 19:26

http://www.alka.com.tr/alphtml/jazzhtm/index_caz.asp?page=icerik&id=26      Erişim tarihi: 28.10.15 / 17.30

http://cibrank.blogcu.com/cazin-dogusu-ve-kokenleri/117126 Erişim tarihi: 26.10.15 / 19:30

http://dosya.marmara.edu.tr/aef/mzo/2013-2014%20duyurular/%C4%B0smet%20ARICI/gpm_2014.pdf     Erişim tarihi:  28.10.15 / 18.04

http://muzik.stereomecmuasi.com/2011/09/caz-muzigin-tarihcesi.html  Erişim tarihi: 27.10.15 / 21:20

 [1]http://acikerisim.baskent.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/baskent/1529/00127.pdf?sequence=3&isAllowed=y

[2] Ahmet Say – Müzik Tarihi Kitabı (Müzik Ansiklopedisi Yayınları / 8. Basım)

[3]: http://cibrank.blogcu.com/cazin-dogusu-ve-kokenleri/117126

[4] http://muzik.stereomecmuasi.com/2011/09/caz-muzigin-tarihcesi.html

[5] http://www.alka.com.tr/alphtml/jazzhtm/index_caz.asp?page=icerik&id=26

[6] http://dosya.marmara.edu.tr/aef/mzo/2013-2014%20duyurular/%C4%B0smet%20ARICI/gpm_2014.pdf

 

Bu makale Nar Sanat Eğitim Kursu eğitmenlerinden Burcu Işıl Oğuz tarafından hazırlanmıştır. Buradan indirebilirsiniz.

bale ve müzik

Nar Sanat İstanbul Eğitim ve Kültür Sanat Derneği’ne bağlı Özel Nar Sanat Eğitim Kursu‘nun düzenlediği ve kurum öğrencilerinin yıl boyu aldıkları eğitimleri sahne etkinlikleriyle sunmalarına olanak tanıyan Nar Tanesi (Nar Çiçekleri) Festivalinin altıncısı, 16 Haziran 2015 tarihinde  Bahçelievler Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi ve 21 Haziran 2015 tarihinde Nurettin Topçu Kültür Merkezlerinde Müzik gösterileri ile başlamıştır. 28 Haziran 2015 tarihinde ise Ataköy Yunus Emre Kültür Merkezinde Tiyatro ve Bale gösterisi ile kapanış gerçekleştirildi.

Etkinlikte, Nar Sanat öğrencilerinin bireysel ve grup performanslarının yanı sıra eğitmen orkestrası da sahne aldı.

Bale ve Tiyatro öğrencilerinin hazırladıkları sahne gösterileri izleyenleri büyüledi.

BALE VE MÜZİK

6.Nar Tanesi (Nar Çiçekleri) Festivalinin MÜZİK BÖLÜMÜ FOTOĞRAFLARI için TIKLAYINIZ.

6.Nar Tanesi (Nar Çiçekleri) Festivalinin BALE VE CİMNASTİK BÖLÜMÜ FOTOĞRAFLARI için TIKLAYINIZ.

6.Nar Tanesi (Nar Çiçekleri) Festivalinin TİYATRO BÖLÜMÜ FOTOĞRAFLARI için TIKLAYINIZ.

6.Nar Tanesi (Nar Çiçekleri) Festivalinin MÜZİK BÖLÜMÜ VİDEOLARI için TIKLAYINIZ.

6.Nar Tanesi (Nar Çiçekleri) Festivalinin BALE VE CİMNASTİK BÖLÜMÜ VİDEOLARI için TIKLAYINIZ.

NOT: Erken tatile çıkan veya mazereti olup festivalde görev alamayan öğrencilerimiz üzülmesin. 7. Nar Sanat Festivali’nde görüşmek üzere…

Etkinlikte yer alan öğrenci ve eğitmen listesi aşağıdadır.

16 HAZİRAN 2015 PROGRAMI ÖĞRENCİ VE EĞİTMEN LİSTESİ

Mina Fırıncı – Country Gardens LCM Step 2
Nazife Öykü Aydoğdu – Lightly Row / Suzuki Eşlik: Şeyma Yürekir
Mehmet Egemen Hızlıbaş – Etude No:5 / A. Khatchaturion
Yiğit Arslan – This Love / Maroon 5
Mina Bayhoca – Je veux  un Tovtov / Sqnet Voot
Eda Kölükfakı – Oyun / I. Pleyel
Aykun Nersesyan – Yavaşça Kürek Çekelim / J.Thompson
Naz Arslan – Dalgaların Şarkısı / E.Tufan
Esma İhtiyar – Beyer Etüt 52/ F.Beyer

Başak Sait- Alman Dansı / W.A.Mozart

GİTAR KUARTET

Kardelen Kayhan

Hasan Anıl Umman

Hasan Aliyev

Jenya Aliferenko

ESER

Joy / Micheal Schenker
Kardelen – Kayhan Küçüğüm / Eşlik: Reşat Tokatlı
Meriç Gürcan – Eskiye Doğru,Buz Patencisi / J.Thompson
Defne Nedim – Cry Me Boat The Old, Pamuk Toplayan Amca / J.Thompson
Deniz Kaplan Yakarış, Uzaklar, Göçmen Kuşlar / J.Thompson
Mert Güneş – Kovalamaca, Ormanın içinde / J.Thompson
Arda Sert – Arabesk / Burgmüller
Aslı Demirok – Ballade / Burgmuller

GİTAR GRUBU

Irman Kaytan

Atakan Tokelli

Elvin Gürsoylar

Aleyna Güloğlu

Anıl Yıldız

Canberk Özdem

Neva Aldatmaz

ESER

Romans
Alara Yücel – Christoforis Dream / D. Lanz
Berkin Ay – Menuet / J. Kriger
Yusuf Eren Mercan – Menuet / H.Purcell
Nehir Ergün The Band Played on /J.Thompson Eşlik: Can Başarır
Nil Ergün – Kızılderili Davulu / J.Thompson
Kardelen Yılmaz – Cuckoo / Suzuki
Esra Günaydın – Greensleves / Anonim
Nisan Kurt – Etüt 50 / E.Tufan
Egemen Özgüven – Mirei Nikki / Yousei Teikoku
Nil Sahra Aksal – The Scissors Grinder / J.Thompson

Caner Bahadır/ Neredesin Sen/ Eşlik Can Başarır
Zeynep Duru Keser – Hasta La Vista / Janet Voot
İdil Deniz Bakır – Dance Of The Sugar Plum Fairy / P.I.Tkhaikovsky

ROCK GRUBU

ELEKTRO GİTAR

Umut Oktay

BAS GİTAR

Doruk Oktay

BATERİ

Ömer Uçak

ESERLER

Jumpin Jack Flash

Sunshine of Your Love

KAFKAS GÖSTERİSİ: Deniz İme (Eğitmen)
Öykü Ufacık – Sonatın Op: 157 No:1 / F. Spindler
Lara Sadi – Vals / Selmin Tufan
Bilge Kandur – Menuet / J.S. Bach
Deniz Bora – Allegro Malto / F. Kuhlov
Mahir Erbulan -old-Mc.Donald
Mert Güneş – Kovalamaca, Ormanın içinde / J.Thompson

ROCK GRUBU

AKUSTİK GİTAR

Tolga Bartın

KLAVYE

Aleyna Güloğlu

BAS GİTAR

Can Başarır (Eğitmen)

BATERİ

Ömer Uçak

ESERLER

Radioactive

Do I wanna love
Bengisu Özcan – Bahar Yağmuru Menuet
Şimal Kelleci – Dolares / E. Waldtevfel
Aleyna Güloğlu – Rüya / B. Manço
Başak Sait – Alman Dansı / W. A. Mozart
Defne Nedim – Cry Me Boat The Old / Thompson Pamuk Toplayıcı Amca / Thompson
Ali Osman Altundal – Song of the Wind / Eşlik: Elif Uncu
Ömer Gül – Pasta Blues / Eşlik: Özdemir Kalyoncu
Cansu Nur Kılıç – Macar Ezgisi / Richard Krenztlin
Toprak Yalın Tan – Old Mc Donald / J.Thompson
Sude Aldatmaz – Bango Boggie / J.W. Schoum
Neva Aldatmaz – Yesterday / Beatles Eşlik: Özdemir Kalyoncu

YAYLI ORKESTRASI

KEMAN

Ecem Koyuncuoğullarından

Ege Yılmaz

Bengisu Özcan

Nur Deniz Dursun

Öykü Güleç

Selin Ünsal

Yağmur İhvan

Ayşenur İmdat

İrem Koca

Beyza Yalvaç

Nur İlayda Budak

Şeyma Yürekir (Eğitmen)

VİYOLONSEL

Bahar Eker

İrem Yeşim Savaş

İrem Yılmaz

Elif Uncu (Eğitmen)

PİYANO

Reşat Tokatlı (Eğitmen)

VOKAL

Rüya Yıldız

ESERLER

Nihavent Longa

My Way

EĞİTMEN KUARTET

BAĞLAMA

Murat Hasgün

ERBANE

Hüseyin Man

PİYANO

Reşat Tokatlı

BAS GİTAR

Can Başarır

ESERLER

Evlerinin Önü Mersin

Pınar Başından Bulanır

EĞİTMEN ORKESTRASI

PİYANO – Cem Cücenoğlu

KEMAN – Reşat Tokatlı – Şeyma Yürekir

FLÜT – Volkan Demirler

AKORDEON – Kamuran Terzioğlu

ELEKTRO GİTAR

Özdemir Kalyoncu

BAS GİTAR

Can Başarır

BATERİ

Hüseyin Man

VOKAL

Erkan Başa

ESERLER

Libertango

Gibi Gibi

Ben Böyleyim

21 HAZİRAN 2015 PROGRAMI ÖĞRENCİ VE EĞİTMEN LİSTESİ

  1. Ege Yılmaz – Gayda Çalgıcıları Geliyor / J.Thompson
  2. Zeynep Duru Çil – Banjo Çalgıcısı, Prensesin Valsi / J.Thompson
  3. Güneş Ekim Dönmez – Okul Günleri, Trombon Çalgıcısı / J.Thompson
  4. Azra Dayıoğlu – Melodi, Vals / E.Tufan
  5. Deniz Kaplan – Yakarış
  6. Halil Aras Bozkaya – Senden Daha Güzel / Duman
  7. Eren Özden – Old Mc Donald / J.Thompson
  8. Zeynep Duru Keser – Hasta La Vista / Janet Voot
  9. Kerem İnan – Düşmeden Dağa Tırmanalım / J.Thompson
  10. Su Yüceyaltırık – Allegro / Suzuki Eşlik: Şeyma Yürekir
  11. Arda Sert – Arabesk
  12. Sena Demir – Evde / H.Lichner
  13. Simge Karagözoğlu – Das Warden, Santa Lucia / Eşlik: Kamuran Terzioğlu
  14. Ela Özbaş – Swans on the Lake / J.Thompson
  15. İklim Keleş – Saint Nicolas / R. Schmcnn
  16. Bahar Eker – Nina / Eşlik: Reşat Tokatlı – Can Başarır
  17. Ezgi Baytöre – Elastic Heart / Eşlik: İdil Deniz Bakır
  18. Doğa Atakanlı – Hurt, Sweet Talker / Düet: Ezgi Baytöre /Eşlik: Erkan Başa – İdil Deniz Bakır
  19. Tan Onur – Tan’ın Bestesi, Yan Tiersen
  20. Ceren Kaya – Moonlight Sonata 1.Movement – Aria / J.S.Bach
  21. Alp Deniz – Menuet G Minör / J.S.Bach
  22. Aysu Serindağ – La Vien Rosa / Eşlik: Reşat Tokatlı
  23. Bengisu Özcan – O Cessate Di Piagarmi / Eşlik:Reşat Tokatlı
  24. Zeynep Ceylin Günenç – Serenat / M.Eckstain
  25. Jbid Göktaş – Nocturne No:20 in C # Minör / F. Chopin
  26. Eliz Canse Göysal – Prelude in E min op:28 No:4 / F. Chopin
  27. Rüya Yıldız – Ünzile, Fly me to the moon, All of me / Eşlik: Erkan Başa
  28. Sibel Özcan – Sabahın Seherinde / Eşlik: Reşat Tokatlı
  29. Aysu Serindağ – Le Banquet / Y. Tiersen
  30. Erhan Karakaya – Biraz Ayrılık, Gelsende Anlatsan / Orkestra
  31. Atacan Apaydın Ah Bu Ben, Kupa Kızı Sinek Vale / Eşlik: Emirhan Gül
  32. Özer Açar – Talk Try To Me
  33. Alp Kavaklı – Melodi / A.Burkard
  34. Ege Bedirli- İstanbul
  35. Emre Çetinkaya – Coyote Kisses
  36. Halil Aras Bozkaya – Seven Nation Army
  37. Atilla Pazarlı – Senden Daha Güzel /Duman
  38. Ayla Altunlu- Game Of Thrones Soundtrack / Eşlik: Kamuran Terzioğlu

EĞİTMEN KUARTET

BAĞLAMA

Murat Hasgün

ERBANE

Hüseyin Man

PİYANO

Reşat Tokatlı

BAS GİTAR

Can Başarır

ESERLER

Evlerinin Önü Mersin

Pınar Başından Bulanır

EĞİTMEN ORKESTRASI

PİYANO

Cem Cücenoğlu

KEMAN

Reşat Tokatlı-Şeyma Yürekir

FLÜT

Volkan Demirler

AKORDEON

Kamuran Terzioğlu

ELEKTRO GİTAR

Özdemir Kalyoncu

BAS GİTAR

Can Başarır

BATERİ

Hüseyin Man

VOKAL

Erkan Başa

ESERLER

Libertango

Gibi Gibi

Ben Böyleyim

28 HAZİRAN 2015 BALE PROGRAMI ÖĞRENCİ VE EĞİTMEN LİSTESİ

NAR SANAT ÖĞRENCİLERİ

  1. ÇİÇEK HALİLOĞLU
  2. ÖZNUR NALÇALAN
  3. DAMLA SALKAYA
  4. ELİF NİL ASLAN
  5. BEGÜM BUDAK
  6. AYLİN ECE TÜRK
  7. DERİN ARMİNA TUNCEL
  8. CEMRE DURU ÖNGÜC
  9. EFTELYA KISACIK
  10. IRMAK ÇELİK
  11. EYLÜL EBRAR ATASEVEN
  12. ZEYNEP TABO
  13. İREM TABO
  14. İPEK KIRALI
  15. ZEYNEP SU BARLAS
  16. NİL UZUN
  17. DEFNE CİNKÖSE
  18. BERRİN SUBRA DÜLGER
  19. NAZLI AYTAR
  20. ALİSİYA ALTUNOĞLU
  21. MELEK NAZ ELİKIRAN

CİMNASTİK GRUBU

  1. DİLAY NUR GÜLER
  2. CELİN TÜRK
  3. ASYA ÇAVDAR
  4. ALİZE NAZ ORAL ERKAYA
  5. SAHRA SOLAKOĞLU
  6. CEMRE TORAMAN
  7. EYLÜL ŞENTÜRK
  8. ECE SU TEMEL
  9. İPEK KURALAY
  10. ŞİMAL TURHAN
  11. SELİNA AVİNCAN
  12. ECE UZUN
  13. ZEYNEP ÇAKIR
  14. ELVİN NEHİR AYTÜRK
  15. ELİF IRMAK ASLAN

TEMEL GRUP

  1. ZEHRA GARİP
  2. DEFNE UYSAL
  3. SELEN CAN
  4. ZEYNEP ECE GÖKTÜRK
  5. EDA EŞİYOK
  6. GİZEM CAN
  7. DALİYA CİRİT
  8. ADA TÜLÜN
  9. DURU NAZ ÖZDEK
  10. DURU KOÇAK
  11. ÇİÇEK HALİLOĞLU
  12. ÖZNUR NALÇALAN
  13. DAMLA SALKAYA
  14. ELİF NİL ASLAN
  15. BEGÜM BUDAK
  16. AYLİN ECE TÜRK
  17. DERİN ARMİNA TUNCEL
  18. CEMRE DURU ÖNGÜC
  19. EFTELYA KISACIK
  20. IRMAK ÇELİK
  21. EYLÜL EBRAR ATASEVEN
  22. ZEYNEP TABO
  23. İRAM TABO
  24. İPEK KIRALI
  25. ZEYNEP SU BARLAS
  26. NİL UZUN
  27. DEFNE CİNKÖSE
  28. BERRİN SUBRA DÜLGER
  29. NAZLI AYTAR
  30. ALİSİYA ALTUNOĞLU
  31. MELEK NAZ ELİKIRAN
  32. BİLGE KOCACENK

28 HAZİRAN 2015 TİYATRO PROGRAMI ÖĞRENCİ VE EĞİTMEN LİSTESİ

Yazan ve Yöneten

Esin Karakaya

Müzik

Reşat Tokatlı

Can Başarır

Dekor & Kostüm

Hale Şakar Ürkmezgil

Ses / Işık

Halis Bayraktaroğlu

Oyuncular 

Açine Özcan

Armağan Korucu

Atilay Esen

Ayla Altunlu

Burcu Yiğit

Damla Yücel

Doğukan Yiğitler

Ece Evler

Ekin Numenore

Gabriela Özcan

Halil İbrahim Tütüncü

Hasan Derya

Işıl Ersoy

Mert Gumru

Merve Kohserli

Sedat Cevrioğlu

Zeynep Gursoy

15. afyonkarahisar caz festivali

afyon-caz-festivaliGenel Sanat Yönetmenliğini Hüseyin Başkadem’in üstlendiği Afyonkarahisar Caz Festivali 1-8 Haziran tarihleri arasında on beşinci yılına merhaba diyecek. Bu yılki Festival 2013 yılında kaybettiğimiz Babylon ve Pozitif’in kurucusu Mehmet Uluğ anısına gerçekleştirilecek. Uluğ, müzik dünyasında Afyon Caz Festivali’ni  ilk yıllarından itibaren destekleyen az sayıdaki isimden biriydi.

Anadolu ’nun bu en uzun soluklu festivaline her yıl olduğu gibi bu yıl da yerli ve yabancı müzisyenler katılıyor. Festival ilk kez dünya cazının en önemli piyanist, orkestra lideri ve bestecilerinden Milan Svoboda’yı ağırlayacak olmanın heyecanını taşıyor. Svoboda kendi adını taşıyan kuartetiyle ve ikili olarak iki farklı konserle Ali Çetinkaya Tren Garı’nda Afyonlu cazseverlerle buluşacak.

 

Hüseyin Başkadem

Bu yılki Festivalin diğer sürprizi ise ülkemizden; kendine özgü yorumculuk tarzıyla büyük şöhret kazanan Öykü Gürman. Gürman değerli müzik adamı Orhan Şallıel ile birlikte gerçekleştireceği konseriyle ilk kez Afyon Caz Festivali’nde olacak.

Açılışta Petra Brabencova ve M.K. Band ile Los Quemados caz topluluklarından iki farklı caz esintisi

Petra Brabencova ve M.K. Band  Caz Altılısı hepsi de önemli müzisyenler olan Petra Brabencova – vokal, Milan Krajic – tenor saksofon/orkestra lideri, Marek Prokop – alto saksofon, Johnnie Balek – klavye, Filip Spaleny – bas gitar ve Michael Nosek‘ten – davul oluşuyor. 2 Haziran’da gerçekleştirilecek Açılış Konseri Festivalin klasikleşen tarihi mekanı Ali Çetinkaya Tren Garı’nda olacak.

Ankara Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası ve Şef Kemal Günüç, Öykü Gürman-Orhan Şallıel ikilisinin konseri, Baturay Yarkın Altılısı festivalin diğer konserler i arasında. Festivalin en fazla sevilen olmazsa olmaz bölümlerinden ‘Okul Söyleşileri’  ve konserleri bu yıl da devam edecek. Ayrıca Yavuz Özkan’ın İstanbul’da Aşk Belgeseli gösterilecek, Ali Çetinkaya Tren Garı’nda Devrim Erbil Resim Sergisi ve Aykut Uslutekin Caz Fotoğrafları Sergisi açılacak.

Bu yıl Festivalin gerçekleştirilebilmesinde kamu kuruluşlarının desteği öne çıkıyor. Desteğini her yıl sürdüren Turizm ve Kültür Bakanlığı’nın yanı sıra; Afyonkarahisar Valiliği de kurumsal katkılarıyla zayıf kalan yerel desteklere karşın Festivale destek oldu. Ayrıca Afyonkarahisar İl Özel İdaresi, Afyonkarahisar Belediyesi ve TCDD Afyonkarahisar 7. Bölge Müdürlüğü de festivalin destekçileri arasında yer aldı. Pozitif Live ise Festivale destek veren ulusal kuruluşlar asrasında. Yerel sponsorlar ise Nur Lokantası, Genhan, Afyon Mermer ve Özer Band.

 

Nar Sanat

sanatŞehrin havasını, tadında ve kıvamında müziklerle taçlandırmak isteyenlere: en âlâsından hafta sonu güzergâhı takdimimizdir… Ayrıca ‘ben artık şarkı dinlemek değil, söylemek istiyorum’ diyenlere de en temizinden karaoke çetelesi tuttuk… ‘Bana uyar’ derseniz de usuldan yanaşınız ajandamıza!

KONSERLERDEN

29 MAYIS CUMA

*Genç Bi Şenlik’15: Athena – Gripin – Can Gox – Yüzyüzeyken Konuşuruz:29 Mayıs Cuma, saat 15.00’ten itibaren İstanbul, KüçükÇiftlik Park’ta. Ayakta: 55 TL. Tel: (0212 231 3045)

*Demet Akalın: 29 Mayıs Cuma, saat 22.00’de, Bursa, Jolly Joker’de. Giriş: 113, 56 TL. Tel: (0224 451 5080)

*Mehmet Erdem: 29 Mayıs Cuma, saat 22.00’den sonra Ankara, Jolly Joker’de. Giriş: 90, 45 TL. Tel: 0312 424 11 11)

*Alman DJ ve prodüktör Fritz Kalkbrenner: 29 Mayıs Cuma, saat 22.00’den sonra İstanbul Kloster’de. Giriş: 50 TL. Tel: (0533 258 93 93)

*Jehan Barbur: 29 Mayıs Cuma, saat 22.30’da, İstanbul, Beyoğlu Hayal Kahvesi’nde. Giriş: 39 TL. Tel: (0212 245 10 48)

*Dilek Sert Erdoğan: 29 Mayıs Cuma, saat 21.45’te, İstanbul, Kılçık Mekan’da. Giriş: 23 TL. Tel: (0538 986 7373)

*Feridun Düzağaç: 29 Mayıs Cuma, saat 22.30’dan sonra İstanbul, KadıköySahne’de. Giriş: 50 TL. Tel: (0216 550 0492)

*Adamlar: 29 Mayıs Cuma, saat 23.50’den itibaren İstanbul, BKM Mutfak Sahne’de. Giriş: 28 TL. Tel: (0212 259 09 14)

*Vocal Djane Katrin Shirmanova: 29 Mayıs Cuma, saat 23.00’ten sonra İstanbul, XLarge Club’ta. Giriş: 55 TL. Tel: (0506 788 7372)

*Antalya Devlet Senfoni Orkestrası ADSO Sezon Sonu Konseri: 29 Mayıs Cuma, saat 20.30’da, Antalya Kültür Merkezi’nde. Şef Murat Göktaş, solist Tuncay Kayış, vokal Melodi Kayış (keman), Cem Sevgi trompet (Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası), İ. Kutay Maktay trompet (Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası), Cem Güngör trombon, Alan Bedi Durham trombon (Ankara Devlet Opera ve Balesi), Fatma Gözde Durham trombon (Ankara Devlet Opera ve Balesi), Alpay İşman bas gitar, Zafer Gerdanlı davul, Yunus Şahyan kanun, Atıf Peynirci (İzmir Devlet Opera ve Balesi). Giriş: 12, 7 TL. Tel: (0242 238 5444)

*Luxus: 29 Mayıs Cuma, saat 22.00’den sonra Antalya Dolma Meyhane – Bar’da. Giriş: 25 TL. Tel: (0242 247 4055)

*Demir Demirkan: 29 Mayıs Cuma, saat 21.00’den sonra Aydın, Hayal Kahvesi Kuşadası’nda. Giriş: 34 TL. Tel: (0532 406 5402)

*Levent Yüksel: 29 Mayıs Cuma, saat 22.00’den sonra İstanbul, Jolly Joker’de. Giriş: 56 TL. Tel: (212 249 0749)

*3 Singers: Neşet Ruacan Trio – Şenay Lambaoğlu – Asena Akan – Başak Yavuz: 29 Mayıs Cuma, saat 22.00’den sonra İstanbul, Living Room’da. Giriş: 45, 25 TL. Tel: (0216 405 24 04)

*Koray Candemir: 29 Mayıs Cuma, gece yarısından sonra İstanbul, Beyoğlu Hayal Kahvesi’nde. Giriş: 39 TL. Tel: (0212 245 1048)

30 MAYIS CUMARTESİ

*An Evening with Hugh Jackman: 30-31 Mayıs ve 1 Haziran, saat 21.00’de, İstanbul, Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde. Gösteride 32 kişilik bir orkestra ve dansçılar Jackman’a eşlik ediyor. “Singin’ in the Rain ve Guys and Dolls” gibi klasik olmuş müzikallerden yorumların yanı sıra sanatçının vatandaşı olduğu Avustralya’nın yerli Aborjin kültürü ile “The Boy from Oz (Oz’lu Çocuk)” adlı ve kendisine Tony Ödülü kazandıran filmde canlandırdığı Peter Allen’ın bestelerine de yer veriliyor. Giriş: 975, 192 TL. Tel: (0216 556 98 00)

*OneRepublic: 30 Mayıs Cumartesi, saat 19.00’dan sonra İstanbul, Volkswagen Arena’da. Dünya müzik listelerinde zirveye yerleşen “Apologize”, “If I Lose Myself” ve “Counting Stars” parçalarının sahibi, ABD’li pop-rock grubu OneRepublic’in ayakta ve saha içi ayakta biletleri tükendi. Sahne önü ayakta: 195 TL. Tel: (0212 377 6700)

*Itzhak Perlman: 30 Mayıs Cumartesi, saat 21.30’da, İzmir, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde. Giriş: 250, 30 TL. Tel: (0232 293 3800)

*Sagopa Kajmer: 30 Mayıs Cumartesi, saat 21.00’den sonra İzmir, Bornova Açıkhava Tiyatrosu’nda. Giriş: 40 TL. Tel: (0232 373 4445)

*Şebnem Ferah: 30 Mayıs Cumartesi, saat 20.00’de, İzmir, Container Hall’de. Giriş: 78, 45 TL. Tel: (0532 064 83 24)

*Ekşi Fest 2015: 30 Mayıs Cumartesi, saat 13.00’te, İstanbul, Life Park’ta. Festivalin sürprizi: Türk müzik tarihinin en önemli isimlerinden Selda Bağcan ve Tel Avivli surf rock grubu Boom Pam’in bir araya gelerek Selda Bağcan’ın klasikleşmiş parçalarını orkestrayla tekrar canlandırdıkları projeleri Selda & Boom Pam. Diğer konuklar arasında; Yüzüklerin Efendisi’nin Frodo’su Elijah Wood ve grubu Wooden Wisdom (Elijah Wood + Turquoise Wisdom), DJ Fitz, Grup Ses Beats, Che Sudaka, Fransız reggae grubu Dub Inc., büyük bir şenliği küçük bir sahneye sığdıran La Rue Ketanou, Beyrut’un blues/rock grubu The Wanton Bishops, protest müziğin en sevilen gruplarından Bandista uzun ve muhteşem canlı performansların sempatik sanatçısı Carmen Souza yer alıyor. Tel: (0216 556 98 00)

*Güzel Bir Gün: 30 Mayıs Cumartesi, saat 12.00’de, İstanbul, KüçükÇiftlik Park’ta. Piknik havasında geçecek Güzel Bir Gün’de; Gaye Su Akyol’dan İlhan Erşahin’e, Feathered Sun ve Nu’dan Büyük Ev Ablukada’ya pek çok ismi dinlemek mümkün. Giriş: 78 TL. Tel: (0212 231 3045)

*Selami Şahin: 30 Mayıs Cumartesi, saat 22.00’den sonra Ankara, Jolly Joker’de. Giriş: 165, 56 TL. Tel: (0312 424 11 11)

*Gökhan Tepe: 30 Mayıs Cumartesi, saat 22.00’den sonra Bursa, Jolly Joker’de. Giriş: 134, 45 TL. Tel: (0532 306 80 22)

*Ah! Kosmos: 30 Mayıs Cumartesi, saat 21.30’da, Ankara, Noxus’ta. Giriş: 28 TL. Tel: (0312 419 8009)

*Kurban: 30 Mayıs Cumartesi, saat 21.00’de, İstanbul Mask Live Music Club’ta. Giriş: 40, 30 L. Tel: (0212 231 3045)

*Yıldız Tilbe: 30 Mayıs Cumartesi, saat 22.00’den sonra Antalya, Jolly Joker’de. Giriş: 169, 56 TL. Tel: (0530 383 29 29)

*Grup Gündoğarken: 30 Mayıs Cumartesi, saat 21.30’da, İstanbul, Beyrut Performance’ta. Giriş: 56, 34 TL. Tel: (0541 954 61 85)

31 MAYIS PAZAR

* 1st Harvest Festival – Alt-J – Mew: 31 Mayıs Pazar, saat 12.00’den itibaren İstanbul, KüçükÇiftlik Park’ta. Giriş: 168, 84 TL. Tel: (0216 556 98 00)

*Ayhan Sicimoğlu – Latin All Stars: 31 Mayıs Pazar, saat 20.00’de, İstanbul, Caddebostan Kültür Merkezi’nde. Giriş: 89, 50 TL. Tel: (0216 296 3055)

*Cem Adrian: 31 Mayıs Pazar, saat 18.00’de, İstanbul Mall Of İstanbul MOİ Sahne’de. Giriş: 56, 46 TL. Tel: (0212 801 1000)

** *** *** ***

HAFTANIN TİYATROLARI

*“Mükemmel”: 29 Mayıs Cuma, saat 20.30’da, İstanbul Borusan Oto Dolmabahçe Sahne’de. Süpervizör Levend Öktem, yazar Sibel Yıldırım Özer, yönetmen Ali Gökmen Altuğ, oyuncular arasında ise Levend Öktem, Sibel Yıldırım Özer, Barış Çelikkol ve Tuna Gürcoşkun gibi isimler yer alıyor. Tel: (0532 365 0213)

*“Kuşlar”: 29-30 Mayıs, saat 20.30’da, İstanbul Çevre Tiyatrosu’nda. Aristofanes’in yazdığı, Volkan M. Sarıöz’ün yazdığı oyunun oyuncuları arasında Cansu Saka, Ezgi Ulusoy, Gözde Şencan, Güliz Gündüz, Hakan Atalay, İbrahim Barulay ve Merve Dizdar yer alıyor. Tel: (0212 585 5935)

*“Mus’ab Bin Umeyr”: 29 Mayıs Cuma, saat 20.00’de, İstanbul 1001 Sanat’ta. Menan Cinleri’nin yazarı ve yönetmeni Mahmud Tahsin’in iki perdelik oyunu. Tel: (0212 504 1001)

*“Yaşamaya Dair”: 29 Mayıs Cuma, saat 21.00’de, Eminönü Ali Paşa Hanı’nda. Nazım Hikmet’in ölümünün 50. yıldönümü için Genco Erkal’ın uyarlayıp yönettiği oyunda, Tülay Günal da oynuyor. Piyano ve viyolonsel eşliğinde oynanan oyunda, başta Fazıl Say ve Zülfü Livaneli olmak üzere değişik bestecilerin Nazım şarkıları da seslendiriliyor. Tel: (0532 350 83 80)

*“Göl Kıyısı”: 29-30 Mayıs, saat 20.30’da, İstanbul, Talimhane Tiyatrosu, Şişli Black Out Sahnesi’nde. Theresa Rebeck’in yazdığı, Mehmet Ergen’in çevirip yönettiği oyunda; Meltem Cumbul, Pelin Ermiş, Seren Şirince, Ushan Çakır, Yiğit Özşener rol alıyor. Tel: (0212 233 1205)

*“Agamemnon: Süpermarketten Döndüm Oğlumu Bir Temiz Dövdüm”: 29 Mayıs Cuma, saat 20.30’da, İstanbul Galata Perform’da. Rodrigo Garcia’nın yazdığı, Burak Safa Çalış’ın yöneip oynadığı oyunun süpervizörü Yeşim Özsoy. Tel: (0212 243 9991)

*“Benim Adım Anna”: 30 Mayıs Cumartesi, saat 20.30’da, İstanbul Tiyatro Karakutu’da. Egemen Sancak’ın yazıp yönettiği oyunda Erşan Özhim, Hamdi Alp, Ayça Çetin, Mevlüt Atış rol alıyor. Tel: (0531 430 08 97)

*“Küçük Prens Bana Dedi ki”: 30 Mayıs Cumartesi, saat 20.30’da, İstanbul, Trump Kültür ve Gösteri Merkezi’nde. Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu’nun yeni oyunu. Tel: (0212 240 4333)

*“Garaj”: 30 Mayıs Cumartesi, saat 20.30’da, 31 Mayıs Pazar, saat 17.00’de, Craft Kadıköy’de. Kemal Hamamcıoğlu’nun yazdığı, İpek Bilgin’in yönettiği oyunda Enis Arıkan ve Güven Murat Akpınar rol alıyor. Tel: (0216 345 0518)

** *** *** ***

HAFTANIN KAÇMAZLARI

Ajandaya not düşülecekler!

* Berlin Filarmoni’nin 12 Çellisti: 1 Haziran Pazartesi, saat 20.30’da, İstanbul, Aya İrini Müzesi’nde. Giriş: 325, 39 TL. Tel: (0216 556 98 00)

*Rus Mevsimleri ile Amerikan Mevsimleri: Kremerata Baltica – Gidon Kremer: 2 Haziran Salı, saat 20.30’da, İstanbul Lütfi Kırdar Anadolu Auditorium’da. Giriş: 275, 39 TL. Tel: (0212 373 11 00)

*Hindi Zahra: 3 Haziran, Çarşamba, saat 20.30’da, Ankara, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi Kemal Kurdaş Salonu’nda. Giriş: 50, 35 TL. Tel: (0312 210 41 51)

*Anjelika Akbar – Hakan Aysev – Mutlu Aşk Şarkıları: 3 Haziran, saat 20.00’de, İstanbul, İş Sanat Kültür Merkezi’nde. Giriş: 84, 56 TL. Tel: (0212 316 1083)

*“Woyzeck”: 3 Haziran Çarşamba, saat 20.30’da, İzmir Sanat’ta. Georg Büchner’in yazdığı, Hasan Kuruyazıcı’nın dilimize çevirdiği, İbrahim Güngör’ün yönettiği oyunda; Batuhan Köksal, Jülide Derya, Burak Özhan, Mehmet Onur, Ege Derin gibi isimler yer alıyor. Tel: (0232 482 09 39)

*Oliver Schnyder – İstanbul Resitalleri: 4 Haziran Perşembe, saat 20.00’de, İstanbul, Sakıp Sabancı Müzesi – the Seed’de. Giriş: 150 TL. Tel: (0212 323 6050)

** *** ** **

SERGİLERDEN

Hangi galerileri geziyoruz?

*“Paris’te 3 Gün / 3 Days in Paris / 3 Jours à Paris” başlıklı sergi, 5 Haziran’a kadar Karaköy, İstanbul Gradiva Hotel’de görülebilir. Üç gün üç gece aynı sokaklarda farklı açılarda yaşayan şehri ölümsüzleştiren Lebin Ebru Çokişler, Çiğdem Keskin, Onur Tekin, Orhan Akkaya, Kadircan Savaşkan, Elif Savaşkan, Selda Uçan Genç, Dinçer Kaymak ve Levent Özçelik fotoğraf tutkunlarını 18 fotoğraflık bir sergiyle buluşturuyor. Telefon: (0212 249 77 00)

*TESYEV yararına sanatseverlerle buluşan “Yaban” adlı sergiyi, 6 Haziran’a kadar Akaretler 41’de takip edebilirsiniz. Kenya, Tanzanya, Zambiya, Botsvana, Etiyopya, Güney Afrika Cumhuriyeti, Svaziland, Namibya, Ruanda, Madagaskar gibi birçok farklı ülkelerde gerçekleşen çekimlerle ortaya çıkan fotoğraf sergisinin yaratıcıları İbrahim E. Temo ve Engin Akış.

*2006 yılında Granada’da dünyanın ilk Sualtı Heykel Müzesi’ni açan ve su üstü hayatını su altına taşıyan, kendisi de bir dalgıç olan Jason De Caires Taylor’ın beton heykellerinin fotoğrafları bu yıl 17.si düzenlenecek Avrupa Hazır Beton Birliği (ERMCO) Kongresi kapsamında sergileniyor. National Geographic’in dünyanın en iyi 25 harikası arasında gösterdiği Taylor’ın heykelleri doğa ve insanın kurduğu dünya arasındaki karmaşık ilişkileri sembolize ediyor. Gerçek insan boyutunda, doğa ve sanatın iç içe geçtiği Taylor’ın 18 şaheserinin fotoğraflarını 4-5 Haziran tarihleri arasında Askeri Müze’de 9-16 saatleri arasında kongredeki sergide görebilirsiniz. Tel: (0212 233 2720)

*Galeri Nev’de, Meltem Işık‘ın “Şüpheli Benzeşmeler” başlıklı sergisi görülebilir. İlk sergisinde kişinin bedeniyle ilişkisini, aynı anda hem gören hem de görülen olma özelliği çerçevesinde ele alan Işık, bu defa işlerinde insan bedeni üzerinden, gördüğümüzü nasıl algıladığımızı araştırıyor. Sanatçı, yakın kadraj fotoğrafladığı bedenlere ait detayları bir araya getirirken, görülene dair alternatif okuma olanakları ima ederek, algının ve belleğin kurgulama potansiyeline işaret ediyor. Sergi 9 Haziran’a kadar açık kalacak. Tel: (0212 252 1525)

** *** *** *** **

HAFTANIN MEKANLARI

Şimdi karaoke zamanı!

*Hard Rock Cafe / Beyoğlu Terasında her salı akşamı 20.00 – 00.00 arasında gerçekleşen karaoke deneyimi ile özel barbekü sosuyla servis edilen ‘chicken tenders’ ve fıçı arpa keyfini sürebilirsiniz. Ücreti: 49.90 TL. Tel: (0212 244 67 38)

*KB Küçük Beyoğlu / Beyoğlu: Mekan “paralel sesler, paralel eğlenceler” sloganıyla her cumartesi, saat 20.00’den itibaren meraklılarını ağırlıyor. Tel: (0506 896 6665)

*My Moon Karaoke Bar / Taksim Cuma ve Cumartesi saat 10.00-05.30, diğer günler ise saat 10.00-04.00’e kadar karaoke tutkunlarının buluşma adresi olmaya devam ediyor. Tel: (0212 245 96 99)

*Club Karaoke / Beyoğlu Pazar, pazartesi kapalı olan mekan, cuma-cumartesi saat 19.00-05.00, diğer günler ise saat 19.00-02.00 arasında açık. Tel: (0212 293 76 39)

Kaynak: Habertürk

akbank sanat caz günleri

akbank-caz-gunleriAkbank Sanat Caz Günleri, cazın ustalarını müzik tutkunlarıyla buluşturuyor. Haziran ayında başlayacak caz günleri American Trio konseriyle başlayacak; yaşanmışlıklar üzerine yazdığı besteleri ile tanınan şarkıcı, dansçı ve oyuncu Karima Nayk konseriyle sona erecek.

Haziran ayı boyunca dünyadan ve Türkiye’den caz müziğin önemli isimlerini ağırlayacak olan Akbank Sanat Caz Günleri, American Tirio’nun 2 Haziran’da gerçekleştireceği konser ile başlayacak. Tekniği, kuvvetli melodik anlatımı ve kusursuz besteleri ile tanınan Dave Allan, Carmen McRae, Dizzy Gillespie, Tony Bennett, Hampton Hawes, Chet Baker gibi dünyaca ünlü isimlerle sahne alan ünlü davulcu Joey Baron ve New Yorklu bas gitarist Drew Gress’den oluşan American Trio konserde sevilen parçalarından oluşan bir repertuvar seslendirecek. Saat 21.00’de başlayacak konser Akbank Sanat’ta dinleyenlerini bekliyor.

Caz Günleri’nin 4 Haziran’da sahne alacak ismi ise Doğu ve Batı çalgılarını bir araya getirerek kendine has bir yol çizen Evrim Demirel. Caz ve klasik müziğin yetenekli isimlerinden biri olan besteci ve piyanist Demirel, Türk folkloru ve Osmanlı dönemi musikisinden etkiler taşıyan müzikleri sahnede müzikseverlerle paylaşacak. 20.00’de başlayacak konserde sanatçıya, tanburda Bora Uymaz, kontrabasta Volkan Topakoğlu ve davulda Erdem Göymen eşlik edecek.

Türkçe cazın güçlü vokallerinden Şenay Lambaoğlu, 10 Haziran, 20.00’de sahnede olacak. Lambaoğlu konserinde, İçimde Aşk Var ve Zarf Tümleci albümlerinin yanında Ayten Alpman, İlhan Şeşen, MFÖ ve Fikret Kızılok’un şarkılarını da yorumlayacak. Sanatçıya konserde davulda Ekin Cengizkan, piyanoda Baki Duyarlar, basta Kağan Yıldız ve trompette Şenova Ülker eşlik edecek.

YAŞANMIŞIN BESTECİSİ

Etkinlik kapsamında, kuşağının en yetenekli saksafoncusu olarak gösterilen En İyi Avrupa Müzisyen Ödülü sahibi Francesco Bearzatti ise 16 Haziran’da caz tutkunlarıyla buluşacak. Akbank Sanat Caz Günleri, dünyaca ünlü Cezayirli sanatçı Karima Nayt’ın 30 Haziran günü yaylı çalgılar dörtlüsü BİS Quartet eşliğinde vereceği konserle sona erecek. Yaşanmışlıklar üzerine yazdığı besteleri ile tanınan Karima Nayt, şarkılarını Cezayir Arapçası, klasik Arapça ve Fransızca olarak seslendiriyor.

Kaynak: Medya

23-Nisan-2015-dinletisiNar Sanat İstanbul Eğitim ve Kültür Sanat Derneği ve Özel Nar Sanat Eğitim kursu işbirliği ile Nar Sanat öğrencilerinin sahne alacağı dinleti programı bu akşam 18:30’da Nar Sahnesi’nde.

Sahne alacak öğrencilerimiz ve performansları:

ALARA YÜCEL – SONATİN/F. KUHLAU

ARDA SERT –THE ENTERTDİNER/S.JOPLİN

EGEMEN HIZLIBAŞ – ARABESK/BURGMÜLLER

KEREM İNAN – GÜN DOĞARKEN/J. THOMPSON

IRMAK KAYTAN ve ATAKAN TOKELLİ – PUMP İT/BLACK EYED PEAS

ZEYNEP DURU ÇİL – PRAMENADE ALA RAME/M.ADDRAN

ASIM GÜVEN BOZKURT – VİVE LES DEFLİES/J.VOGT

MADLEN ARZUMAN – VALS NO.9/CHOPİN

İDİL DENİZ BAKIR – LA DİSPUTE/Y.TİERSEN

SUDE ALDATMAZ – BANGO BOOGİES/J.W.SCHDUM

EDA KÖLÜKFAKİ – YUGOSLAW TARZINDA/B.BARTOK

NEHİR ERGÜN – KIZILDERİLİ DAVULU/J.THOMPSON

BERKİN AY – MENUET/KRİGER

MERİÇ GÖKCAN – YAVAŞÇA KÜREK ÇEKELİM/J.THOMPSON

MERT GÜNEŞ – YANKEE DOODLE/J.THOMPSON

RÜYA YILDIZ – FLY TO THE MOON/B.HOWARD

ELA ÖZBAŞ – DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN

EGE YILMAZ – TROMBON ÇALGICISI/J.THOMPSON

BİLGE KANDUR – FIRTINA/C.GURLİTT

ÖYKÜ UFACIK – MELODİ/ECKSTAİN

DURU KESER – ALABAMA

ÖYKÜ GÜLEÇ – MY WAY/SİNATRA

DENİZ KAPLAN – HALAY/Y.İMAN

GÜNEŞ EKİM DÖNMEZ – LE BEAV YANKEE/M.AARON

AZRA DAYIOĞLU – ETÜD/A.BURKARD

İREM YILMAZ – FRENCH FOLK SONG/SUZUKİ

ASLI DEMİROK – KABİLE DANSI/J.THOMPSON

MİNA FIRINCI – FİLLERLE DANS

PINAR ÖZOĞUL – UNUTAMADIM/BARIŞ MANÇO

GÖKÇEN ÖDEN –

NAZ ARSLAN – BUZ PATENCİSİ/J.THOMPSON

NİL ERGÜN – YAVAŞÇA KÜREK ÇEKELİM/J.THOMPSON

NUR İLAYDA BUDAK – ETÜD NO.7/SUZUKİ

YAĞMUR İHVAN – ALLEGRO NO.8/SUZUKİ

BAHAR ECE SARSIN – CRAZİER/T.SWİFT

CANSU NUR KILIÇ – ETÜD/DUVERNOY

BEYZA YALVAÇ – HİSTORİA DE UN AMOR

İNCİ SARACİK – HÜZÜN/BURGMÜLLER

İREM YEŞİM SAVAŞ – PERPETUAL-MOTİON/SUZUKİ

DENİZ DURSUN – DUYDUMKİ UNUTMUŞSUN.

 

İngiliz Güvenlik Servisi MI5, Britanya İmparatorluk Nişanı sahibinin Sir James Paul McCartney kılığında bir düzenbaz olması ihtimaline karşı bir soruşturma başlattığını duyurdu.

Sir James Paul McCartney

Beatles grubunun davulcusu Ringo Starr, tartışma yaratan açıklamalarda bulundu. Starr, Paul McCartney ‘in Beatles’ın kayıt döneminde grup elemanlarıyla yaptığı bir tartışma sonrasında 9 Kasım 1966’daki bir araba kazasında öldüğünü ve 45 yıllık dedikoduların aslında gerçek olduğunu iddia etti.

Habertürk’te yer alan habere göre, Starr “hayranları kedere sokmamak için Beatles , McCartney’nin ölümünü gizleme kararı alarak yerine McCartney’e benzeyenler yarışmasının birincisi ve McCartney’e benzer neşeli bir karaktere sahip olan William Shears Campbell’ı koydu” dedi.

‘Paul öldüğünde hepimiz panik olduk!’

Paul McCartney

California’daki rezidansında verdiği söyleşide “Paul öldüğünde hepimiz panik olduk!” diyen Ringo “Ne yapacağımızı bilmiyorduk ve menajerimiz Brian Epstein, geçici bir çözüm olarak Billy Shears’ı almamızı önerdi. Sadece bir ya da iki hafta sürmesi gerekiyordu ancak zaman geçti ve kimse gerçeği fark etmedi, bu yüzden biz de rol yapmaya devam ettik. Billy öyle iyi bir müzisyen haline geldi ki neredeyse Paul’den daha iyi çalıyordu. Tek sorun John’la iyi anlaşamıyor oluşuydu” diyerek devam etti.

Worldtruth.tv’nin haberine göre, Billy Shears diye bilinen William Shears Campbell da hikayeyi doğrularcasına 1966’daki kayıtlardan sonra ortadan kaybolmuştu ve izine Paul’un sözde ölümünden sonra rastlandı. Starr, hayranlarını gerçeğe hazırlamak için yıllar boyunca gizli mesajlar verdiklerini iddia etti.

Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band albümünün tamamının “Paul öldü” ipuçlarıyla dolu olduğuna dikkat çekti.

‘John, gruptan ayrılmaya karar verdi’

“Bu kandırmacadan dolayı suçlu hissetmeye başladık. Tüm dünyaya gerçeği söylemek istedik, ancak kışkırtacağı sonuçlardan korkuyorduk. Söylediğimiz onca yalandan sonra tüm gezegenin bizden nefret edeceğini düşünüyorduk bu yüzden yalan söylemeye devam ettik ancak zihnimizi rahatlatmak için gizli ipuçları verdik. Sonunda tüm bu olanlarla ilgili ilk dedikodular çıkmaya başladığında çok gerginleştik ve birbirimizle sık sık tartışmaya başladık. Bu John için çok fazlaydı ve o noktada gruptan ayrılmaya karar verdi” diye devam etti.

Ringo Starr sonunda bu sırrın kendisiyle birlikte öleceğinden korktuğu için gerçeği açıklamaya karar verdiğini iddia ediyor. Paul McCartney dışında, ünlü grubun yaşayan tek üyesi olan 74 yaşındaki Starr, bu aldatmacanın asla ortaya çıkmamasından korkuyordu.

Gerçek, Abbey Road’un kapağında gizli!

Ringo Starr’a göre, Abbey Road albüm kapağında dünyaya verilen gizli mesaj da bir cenazenin geçit törenini simgeliyordu. Beyaz giyinen John Lennon rahibi, siyahlar içindeki Ringo Starr cenaze kaldırıcısını, kot ve tişört giyen George Harrison mezarkazıcıyıve çıplak ayaklarıyla grubun diğer elemanlarından farklı görünen McCartney de cesedi simgeliyor.

Paul’ün ölümüyle ilgili dedikodular 45 yıl önce başlamış ancak grup ve arkadaş çevresi tarafından her zaman “saçmalık” diyerek baştan savılmıştı. Eylül 1969’da Amerikan üniversite öğrencileri bir seri makale yayınlayarak McCartney’nin öldüğünün şarkı sözleri ve Beatles albümlerinin sanat çalışmalarında görülebildiğini iddia etmişti.

İpucu toplama birkaç hafta içinde hızlı bir şekilde yayılarak uluslararası bir fenomen haline gelmişti. Dedikodular sadece McCartney ile Kasım 1969’da Life magazin için yapılan çağdaş bir röportajdan sonra reddedildi.

Açıklamalara yorum yok

Ne Paul McCartney ne de arkadaş çevresinden herhangi biri Ringo Starr’ın açıklamalarına bir yorumda bulunmasa da röportaj dünyanın dört bir yanında tepki çekmeye başladı bile. Dünyadan birçok gazeteci ve paparazzi röportaj yayınlandıktan sonra birkaç dakika içinde müzisyenin evinin çevresini sararak yıldızın iddialara yanıt vermesini beklemeye başladı.

İngiliz Güvenlik Servisi MI5 de, 48 yıldır Kraliçe II .Elizabeth’in katıldığı törenlerde Britanya İmparatorluk Nişanı sahibi Sir James Paul McCartney kılığında bir düzenbaz olması ihtimaline karşı bir soruşturma başlattığını duyurdu.